Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Vallanojatråden - Vasaloppet 2014


MattaP

Recommended Posts

  • Replies 172
  • Created
  • Last Reply
Det ser INTE bra ut! :(

Jodå, så illa är det väl inte. +7 är inte skoj, men nu blir det ju kallare, blir inge -8 och räls, men det vore för enkelt, nu verkar det ist bli strax under 0an. Det är väl ändå ok tycker jag, man slipper frysa i starten, flaskan fryser inte, osv osv, bara fördelar ;-)

Link to comment
Share on other sites

Det ser INTE bra ut! :(

Jodå' date=' så illa är det väl inte. +7 är inte skoj, men nu blir det ju kallare, blir inge -8 och räls, men det vore för enkelt, nu verkar det ist bli strax under 0an. Det är väl ändå ok tycker jag, man slipper frysa i starten, flaskan fryser inte, osv osv, bara fördelar ;-)[/quote']

De har problem med bansträckningen på våta marker och tjärnen på startfältet ställer till det inför söndag... Men det är en sån vinter helt enkelt, mjukt klister och Rextrugor ;)

Link to comment
Share on other sites

Äh; jag har köpt rättigheterna av flera vädersajter att få en krona för varje, icke unik, besökare; så jag behöver inte åka skidor längre, jag kan flyga första klass, smuttande på champagne o ätandes gåslever (huh vad äckligt, men vad gör man inte).

- bara mina egna klick gör mig förmögen...

 

 

ser ju halvOK ut nu...

Link to comment
Share on other sites

Ser väl ut att bli exakt likadan fästvallavallning som ifjol (även om det så klart inte går att sia om nu!!!) Körde med 0 - -2 burk med fluor i, rode, o hade fäste hela vägen trots en plus längs en rätt lång del av loppet! Hoppas bara för glidets skull inte det blir så torrt och potatismjölsaktig snö!!!
Link to comment
Share on other sites

VR55N kan det vara nåt? eller kanske Rode Violett. (Det är aldrig för tidigt att börja spåna :-))

 

Snövinter, borde inte din flurvalla förra VL bidragit en del till det dåliga glidet då det som sagt var torrsnö?

Jo det gjorde den säkert lite grand!!!! Men mina skidor är så hårda o med så korta tryckzoner bak att jag tror tryckzonerna var stora boven. det var nämligen som så också att jag hade lika dåligt glid -10 och -11! Utan fluor!

Link to comment
Share on other sites

Ojojoj får dom ordning på det där gör dom det bra! Sex grader här i trakterna idag med.

Nu måste det nog slå om till minus i natt om det ska bli ett lopp värt namnet och inte nån parodi.

Spåren ska iaf enigt uppgift ha hållit hyggligt i Halvvasan i dag. Men det är ju konstsnö på den sträckan.

Link to comment
Share on other sites

Vilka väderstationer är det som ni alla kollar på?

Det spelar ju ibland ganska stor roll vilken plats i t.ex. Sälen som man kollar.

Finns det några "officiella" väderstationer, typ Långstrand Dalarna som faktiskt ligger vid spåret. Blir en mindre spekulativ tråd om vi kollar temp för rätt lokation =D

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...