Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Tips, exportera ditt Vasalopp till din träningsapp


swaner

Recommended Posts

Bra initiativ! Jag testade och det funkade bra också att ladda in gpx-filen på jogg.se.

 

GPS på i mobilen drar ur batteriet snabbt, så det är ett mindre bra alternativ. Min Garminklocka (FR110) var även den nästan död när jag kom i mål på VL. De är väl dimensionerade för högst en mara. Hann dock spara. Vissa nyare klockor har längre batteritid, men en cykeldator har ännu bättre. Jag hade en Edge500 i fickan som backup och den klarar minst 15 timmar med GPS på. Detta om man också vill ha med puls och lite annat att analysera efteråt.

Link to comment
Share on other sites

Körde med min garmin 910XT och har fortfarande inte laddat den efter VL, som jag körde på 9 h. Har efter VL tränat tre pass med GPS och två med pulsregistrering, vardera ca 1 h. Och över 50% batteri kvar! Så Garmin verkar ha uppgraderat sin batteritid en hel del Vasa 2013! =)
Link to comment
Share on other sites

Körde med min garmin 910XT och har fortfarande inte laddat den efter VL, som jag körde på 9 h. Har efter VL tränat tre pass med GPS och två med pulsregistrering, vardera ca 1 h. Och över 50% batteri kvar! Så Garmin verkar ha uppgraderat sin batteritid en hel del Vasa 2013! =)

Men så har du ju betalat 1500 kr mer för batteriet i din ;).

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Har uppdaterat siten igen då filformatet ändrades. Är en sådan här konvertering intressant? Idag kanske de flesta kör med klockor alt. mobil?

 

Om behovet finns så kan jag lägga in en enkel tabell där man kan fylla i sina tider istället, verkar enklare mot att importera csv filer.

 

vasaloppet.swan.se

Link to comment
Share on other sites

Importerade nyss och det funkade klockrent.Tycker nog att import är enklare, framförallt om man vill ha med split-tider.
Kan tänka mig att intresse kan finnas för lopp som generellt pågår under lång tid, t.ex. Vasaloppet, Vätternrundan o.dyl. Kanske en klassiker-app? ;-)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Har inte köpt ngn klocka för ändamålet utan loggar med telefon (obegripligt med tanke på all annan skit man lägger tusenlappar på i utrustningsväg). Flipbelt med liten powerbank och tillsammans med telefonen i en plastpåse som fuktspärr. Loggade ÖS med Runkeeper. Snikvariant, men funkar. Låter dessutom anhöriga följa mig live och inte bara vid passeringarna.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...