Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Skillnad på sula, Alpina ECL Pro.


ErikJson

Recommended Posts

Jag går i tankar om att köpa nya pjäxor nu när dom börjar bli lite billigare. Men jag har upptäckt att det är olika sulor på Alpinas ECL Pro, på dom olika sportsajterna. Är det någon som vet vad det är för skillnad och varför det är så?

Se bilderna.

 

 

http://northsport.se/PICTURE/3470-4-eclpro50181.jpg

 

http://www.polder.se/20.0.0.0/3905/cache/3905_8732a843d72f91a67e48584f1b9037fa.jpg

Link to comment
Share on other sites

Det er vel yttersålen som menes (lik på begge bildene), men den er fortsatt NNN/NIS-kompatibel. Xcelerator innersåle følger nok ikke med. Den øverste skal være 13/14-modellen, men ser den nederste har "karbon" i hælkappen samt gummi lenger opp fra sålen, kanskje 14/5-modellen.
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Lånar denna tråd lite...

Hittade dessa pjäxor i en lokal butik för 1300. Kunde inte låta bli då jag ändå börjar behöva nya...

men hur kalla är dom?

Åkt i alpina scl förut och i dessa blir det plaskvått i efter 2 h åkning i -5..

 

Gick upp ett halvnummer för att få plats med extra strumpa.

Bor ändå i norr så -10-15 ska ju inte vara allt för ovanlig temperatur. Tävlar inte annat än VL och något lokalt långlopp.

Link to comment
Share on other sites

Lånar denna tråd lite...

Hittade dessa pjäxor i en lokal butik för 1300. Kunde inte låta bli då jag ändå börjar behöva nya...

men hur kalla är dom?

Åkt i alpina scl förut och i dessa blir det plaskvått i efter 2 h åkning i -5..

 

Gick upp ett halvnummer för att få plats med extra strumpa.

Bor ändå i norr så -10-15 ska ju inte vara allt för ovanlig temperatur. Tävlar inte annat än VL och något lokalt långlopp.

 

 

Måste tyvärr meddela att de är svinkalla. Jag har iofs rätt frusna fötter men får problem så fort det är kallare än -2 grader.

Jag brukar köra med biltemas värmepåsar framme på tårna och då funkar de rätt ok. Å andra sidan sitter de som gjutna

på foten och är grymt sköna att åka i.

Link to comment
Share on other sites

Värmer Alpinas röda racingöverdrag bra? Passar de även på RCL?

Åkte VL med Alpinas svarta touringöverdrag och det var ingen hit. De skrapade i spårkanterna hela vägen från Sälen till Mora. Jag gissar att racingöverdragen inte är lika breda.

Jag åkte med Alpinas racingöverdrag i -25 i ca 3timmar, sista timmen började jag frysa lite om tårna. Dom tar inte i spåren, sitter väldig tight över pjäxan.

 

Vet ej om dom passar på RCL, jag har ett par CCL.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...