Hoppa till innehåll

Senaste nyheterna inom skidvärlden - i samarbete med längd.se

Solsken och snabba spr p Ungdomsvasan och ppet spr

Pl Golberg och Therese Johaug tog hem Ski Tour 2020

Krnika: Stark form och snabba skidor - d slr ingen Britta Johansson Norgren

Magdalena Olsson vrldscupvinnare i Vindeln

längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart
Outdoor, skidor och sport hos Outdoorexperten
Atomic längdskidor
Rossignol längdskidor
Foto

Lidköpings Rullskidsfestival 7-8 juni 2014

• Vänligen logga in för att kunna svara
161 svar till detta ämne

JPA

JPA

Medlem

• Members
  • Pip
  • 35 inlägg

Att tävla på tvåor är inte vettigt och rationellt. Argumentet att motionärerna redan har tvåor och inte köper PU för ngn enstaka tävling, må låta vettigt, men ordningen med tvåor leder ju istället till att det köps snabba tvåor enkom för ngn enstaka tävling - eller snarare seedningsmöjlighet. Dessutom är ju hjul förbrukningsvara, så varför inte förbruka PU och tvåor samtidigt som tävlingarna blir rättvisa och man slipper en massa hjulpill olikn.

(å andra sidan skulle jag hellre tävla på treor eller ngt som mer liknar snömotstånd, men då har man väl samma problem med olika rull på treor eller fyror)

Nu är människan varken rationell eller vettig och kommer aldrig att bli. Så det är nog bara att ogilla läget.

Det är då själva faan att allt som inte jag bestämmer enväldigt över blir knasigt!

Jag skulle också hellre tävla på 3or men tror som du säger att många skulle falla bort om man inte fick 3or som standardhjul när man köper rullskidor. I brist på detta anser jag att en standardisering av 2or, så att varken märke eller årgång spelar roll, är det som skulle få fler att tävla, att "förfolkliga" sporten med andra ord.

Som det är i nuläget är jag inte direkt sugen på att tävla alls då det antingen innebär en sjuk hetsjakt på dopade 2or eller inköp av PU-hjul, som tar bort skidlikheten i rullskidåkningen. Vad jag förstått känner ganska många likadant vilket troligen hämmar rullskidsportens potentiella tillväxt. Jag skulle gärna tävla med 2or men om det bestäms att tävlingar ska ske på PU då det är mest rättvist så kommer jag att köpa läget och helt sonika endast använda rullskidor för skidlik träning. Detsamma gäller fortsatt tävling med diffusa 2or.

Stefan Sand

Stefan Sand

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 099 inlägg

Det är då själva faan att allt som inte jag bestämmer enväldigt över blir knasigt!

:D , vad är det man säger: "en diktatur styrd av en snäll diktator är det ultimata". Jag lägger min röst på att du får bestämma :D

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar