Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Staking i Marcialonga


Macody

Recommended Posts

Hej, nordmann her. Håper dere kan hjelpe meg litt!

Jeg er en 24 år gammel mann. Jeg kommer fra Bergen, hvor det er lite snø, så min langrennstrening har vært begrenset til et par veckor i året. Jeg driver med løping til vanlig (3000m på ca 10.00). Jeg skal gå Marcialonga neste år, og vurderer å gå på skøyteski uten festesmørning. Tror dere dette kan lønne seg? Jeg er ganske kraftig bygd (1.79cm / 75 kg) og har det siste året bare trent staking på ski/rulleski. Hva tenker dere? 

Takk for hjelp.

Link to comment
Share on other sites

Kanske skiljer sig våra länder åt när det gäller definitonen av "kraftigt byggd"... Svaret på din fråga är dock omöjlig att svara på då vi inte vet något om dig och din kapacitet vad det gäller stakning kontra åkning med fäste. Jag tror dock att det lönar sig för de flesta att åka med fäste på marcialonga.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Heja Norge! Kraftig betyder mycket muskler/stark. I Sverige ska vi försöka vara "snälla" eller fega och använder ordet kraftig när vi egentligen menar överviktig eller helt enkelt fet ;)

Om jag återvänder till trådämnet skulle jag nog välja en klassisk skida om jag skulle överväga att staka ett lopp som Marcialonga. Tycker att den är mer följsam i spåret. 

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...