Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

benefit skimill


micke h

Recommended Posts

Hej! Köpte en stakmaskin benefit skimill från Stadium i somras.Ett bra alternativ vid dåligt väder och frost osv. Men slitaget på stavplupparna är stort. Någon som vet var man kan köpa dom, eller finns det bättre alternativ ( uppfinningsrikedomen bland längdåkarna brukar vara stor)! Det är ej den senaste varianten av skimill, utan den som går att köpa på Stadium för 1000kr med nätrabatt.

Link to comment
Share on other sites

Som jag skrivit tidigare så förväntar jag mig att Stadium har extra pluppar. Alternativt hör man med de som tagit över Skimill i Norge; www.skimill.com

Observera att de piggar de säljer på sajten är till den nya modellen med ny typ av band så de passar INTE Benefit Skimill. De borde ju kunna fixa gamla piggar de med.

Link to comment
Share on other sites

Köpte en Skimill på nätrean, men efter en timme var stavfästet obefintligt. Kontaktade Stadium som skickade ett par nya, men tyvärr så håller inte heller de måttet. Det är som att åka med brutna spetsar på rullskidor, det släpper tidigt i stakfasen - varje gång! Har mailat Skimill i Norge om deras gamla spetsar, hoppas de svarar. På mina första pluppar lossnade själva kardborren, kvar var bara gummipluppen. Testade att åka lite och det var betydligt bättre stavfäste utan kardborren. Det får bli nästa steg om inte Norge levererar! När rean blir för bra är det oftast nåt som är för dåligt

Link to comment
Share on other sites

Inget jätteupplyftande svar från Skimill i Norge:

 

Hei,

tidligere modeller i norge er produsert og markedsført av Nordic Sportsmaster fram til våren 2013.

Fra 2013 står Skimill AS for produksjon og markedsføring av en helt ny og veldig mye bedre modell. Null slitasje på bånd og pigger, og i tillegg er stakefølelsen mye bedre.

Vi markedsfører desverre kun deler og pigger til den nye modellen.

Stakemaskinen som kalles "Benefit Skimill" er forøvrig etter vår mening en (svært dårlig) piratkopi. Noen kopierte på et tidspunkt maskinen og type stavpigg, og de tok i tillegg i bruk navnet Skimill i Sverige.

 

Mvh

Hans-Herman Fischer
Skimill AS

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...