Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Rode kontra Guruwax


Kvastbilen

Recommended Posts

Rode har marknadens bästa och mest kompletta fästvallasortiment. Gäller såväl burkvalla som klister. Temperaturmärkningarna på burkarna och tuberna är inte korrekta men det finns gott om tabeller på nätet - bara att googla. Allra bästa sammanställningen finns på detta forum, tror att Lejonet2 skrev den. Sök och du skall finna. Själv använder jag Rodevallor i minst nio fall av tio.

 

Guruwax kan jag inte uttala mig om.

Link to comment
Share on other sites

Tackar för svaret kör också på rode burkvalla i nysnö dels för att den är lätt att lägga på och är billig följer skistarts tempratur rekommendation men jag är nyfiken på om guruwax var bättre och slitstarkare. Ska leta upp den tabell du tipsar om kul att se om det är nog skillnad.

Link to comment
Share on other sites

Underskatta inte Guruvax!!!

Jag har dem inte själv, men det beror nästan bara på att jag har så förtvivlat mycket fästvallor. (Jag har t.ex. kastat ut alla skigo-vallor…) Många märken blir ju i stort sett samma.

 

Guruvax har en enklare och rakare serie än Rode. De har även mycket bra grundvallor (burk och klister). Guruvax är populära i Norge, men kommer nog komma mer och mer i Sverige också. 

 

Du har lite t.ex på 

http://vallashopen.se/Varumärken/Guruwax

eller

http://ledsmi.se/prod-2.html

och de finns säkert på många andra håll på nätet.

 

Lägger ut bild på lite av mina fästvallaburkar. Enda anledningen att jag inte köper på mig på guruvax, är att lådan är full!!!

 

http://3.bp.blogspot.com/-0TWbW70Sajg/U49VzpMD9kI/AAAAAAAAAyc/d9Sj_MLHiHI/s1600/IMG_1705.JPG

Link to comment
Share on other sites

Ojojojoj det var mycket vallagodis där ! ja Skigo har jag också skänkt bort då jag började åka för några år sedan då det kom så enormt med snö här nere i södern så var det enda som fanns att tillgå allt var slutsålt. Jag tror att jag inversterar i några burkar och testar har redan köpt lite av Guruwax så man kan prova gurumixen som de lovordar på Oslosportlager.

Link to comment
Share on other sites

Fick höra mycket positivt från kunder som köpte Guruwax produkter ifjol. Tycker Dunderklumpen skrev det bra "Underskatta inte Guruwax". Tycker själv att man brukar få riktigt bra fäste med Guruwax vilket gör att man kan slappna av fint i diagonalåkningen, har man lite sämre fäste är det ju lätt att man spänner sig lite i diagonalåkningen för att söka fästet.

 

Årets nyhet från Guruwax är deras Extreme Base klister som kommer ersätta deras gröna klister. I år är sista året som de tillverkar sitt gröna klister, från och med nästa år är det Extreme Base klister som gäller, enligt Rubert (Mr Guruwax).

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Jag kör numera nästan uteslutande på Guruwax, delvis beroende på att jag bor nära honom och köper vallorna s a s direkt från fabriken men till största delen beroende på att jag anser det vara utomordentligt bra och slitstarka vallor med ett brett spann och enkelhet. Åtminstone burkarna täcker ett större spann än angivet.
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...