Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

En fråga om boende inför Vasaloppet


StefanWq

Recommended Posts

Hej!

 

Jag är ny medlem på detta eminenta forum, efter att som gäst ha läst många diskussionstrådar i flera år. Tack alla för att ni delar med er av kunskaper och erfarenheter kring det kära ämnet längdskidåkning.

 

Min bror och jag ska byta boende inför Vasaloppet 2015, och har bokat rum på Olarsgården natten innan loppet. Är det någon som har bott där natten innan VL? Hur brukar ni i så fall ta er till starten - med egen bil eller med buss? Ni som har tagit bilen från Olarsgården till starten, vilken tid skulle ni rekommendera att man åker för att inte fastna för mycket i trafikköer?

Tack på förhand för svar!

 

Vänliga hälsningar,

Stefan

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

nu har jag alltid bott precis vid starten, men tänk Essingeleden kl 08:00 på en vardagsmorgon... - så är det säkert från kl 06, inom 10 mil från Sälen. Nu vet jag inte var Olarsgården ligger, men vägen norrifrån (alltså vasaloppsspårets vägerövergång efter 2 km) stängs väl av ngn gång runt 07 eller så.

 

Inom kort borde du få svar från de som åkt bil till starten på morgonen.

Link to comment
Share on other sites

Olarsgården i Lindvallen? I så fall går det bra att åka bil. Kommer man norrifrån parkerar man på västra sidan älven, som man sedan går på isen över, och har nästan inga problem med trafiken. Att komma söderifrån är en helt annan historia där bara sista kilometern lätt kan ta en timme.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...