Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

SWIX nya pulver valloar kontra gamla


drivernicke

Recommended Posts

Någon som testat SWIX nya pulver vallor? Lura på köpa FCX6 som jag tror blir bra kall pulver.
Någon som testat om dessa är bättre än gamla FC7 t.ex.? Står att dom inte innehåller några giftiga ämnen ska man tolka det som att man inte behöver ha mask på sig och att dom då kanske är sämre. Ska man bunkra upp med dom gamla burkarna istället ?

Link to comment
Share on other sites

Jag har inte hunnit prova någon av dem ännu, men produktutveckling brukar ju göra saker bättre, skulle de göra en sämre produkt skulle den bli svårsåld.

 

* Jag skulle definitivt använda mask även för de nya pulvren

* Även om de nya pulvren är bättre så är frågan hur mycket bättre de är, är det märkbart för en vanlig motionär? (det går nog att fynda de gamla till fina priser).

Link to comment
Share on other sites

Jag använder den från 3M mot oorganiska sura gaser, funkar rätt bra, men lite drygt att ha på sig om man vallar länge och flera par skidor.
Angående SWIX nya pulver, har man gjort dom lite bättre lägre temperatur för järnet och lite mer miljövänliga.
FCX´6 tror man blir storsäljare för kallföre. Köpte en sådan igår.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

men produktutveckling brukar ju göra saker bättre, skulle de göra en sämre produkt skulle den bli svårsåld.

Nu vet jag inget om nya Swix-vallorna, hoppas de är grymt bra :), men det finns en del andra exempel där produktutveckling handlat mer om att göra något annorlunda eller billigare, inte nödvändigtvis bättre.  (För egen del och i idrottssammanhang har jag t ex fått byta förra generationens Salomonbindning halvdussinet gånger då fjädern i den inte tålde nysnö och gick av bland annat i 2-3 Vasalopp. Kan inte ha varit billigt för Salomon att betala alla byten men så blev det ju en ganska kortlivad modell också. Löparskor brukar också ändras ibland och en modell som varit perfekt för mig i 10-talet år gjordes om till något betydligt tyngre och klumpigare som jag fick en massa problem av och tvingats söka mig till andra märken och modeller.)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...