Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Göteborgs Nya Arena


gasn

Recommended Posts

  • Replies 404
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Varsågod käre veteran och fristilsrullskidåkare

 

Ja det verkar ju fungera bättre att skejta, på den första filmen åkte ju vänsterskidan utanför spåret hela tiden. Men fick jag välja skulle jag ta Oslo. På ett sätt är både Skidome och Oslo mer tilltalande, då det känns luftigare än Torsby, där man bara har betongväggar att titta på (såvida man inte gjort vintermålningar på väggarna där)

Link to comment
Share on other sites

Jag väljer Torsby alla dagar i veckan ;)

 

Var i Torsby i helgen och klämde totalt fem pass. Visst, jag börjar hitta rätt bra i tunneln och den är härligt betonggrå hela vägen runt, men den är bred, har bra snö och schyst kupering. Den skulle ha byggts i Västsverige istället, nära stora klubbar, nära Norges huvudstad och nära Danmark.

Link to comment
Share on other sites

Suck. Kan nån ruska av sig dammet och döpa om tråden till Götlaborgs gamla arena tack.

Hemskt OT men...

 

Här måste det väl ändå finnas nån slags Göteborgsk namnpraxis från Ullevi att följa.

Dvs först finns Ullervi  som förenklas till Ullevi men sen byggs Nya Ullevi som sen får heta Ullevi medan ursprungliga Ullevi får heta Gamla Ullevi som sedan rivs och en ny arena byggs på samma plats och kallas Gamla Ullevi...

 

Eller så gör man som Moderaterna och kallar sig för Nya Moderaterna ett tag och sen återgår till Moderaterna igen (de är ju trots allt ett konservativt parti).

Link to comment
Share on other sites

Hemskt OT men...

 

Här måste det väl ändå finnas nån slags Göteborgsk namnpraxis från Ullevi att följa.

Dvs först finns Ullervi  som förenklas till Ullevi men sen byggs Nya Ullevi som sen får heta Ullevi medan ursprungliga Ullevi får heta Gamla Ullevi som sedan rivs och en ny arena byggs på samma plats och kallas Gamla Ullevi...

 

Eller så gör man som Moderaterna och kallar sig för Nya Moderaterna ett tag och sen återgår till Moderaterna igen (de är ju trots allt ett konservativt parti).

Låter rimligt. Ett första steg är alltså att döpa om den till skit unneln.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Förr sög barnen på en napp

nu laddar de ner en app

vi lekte och sköt pil

nu kollar de hela tiden på sin mobil

eller står hela raddan

och glor på paddan

och för att inte bli bitter

skriver man av sig på Twitter

eller tar man ett foto på sin nya look

och lägger ut på facebook

frågar man om de skall med och skida

stirrar de bara och byter till ny sida

så det är inte underligt om du är allena

i Göteborgs nya arena,

Link to comment
Share on other sites

Förr sög barnen på en napp

nu laddar de ner en app

vi lekte och sköt pil

nu kollar de hela tiden på sin mobil

eller står hela raddan

och glor på paddan

och för att inte bli bitter

skriver man av sig på Twitter

eller tar man ett foto på sin nya look

och lägger ut på facebook

frågar man om de skall med och skida

stirrar de bara och byter till ny sida

så det är inte underligt om du är allena

i Göteborgs nya arena,

Utmärkt redogörelse om tidens anda. Hatten av

Link to comment
Share on other sites

Förr sög barnen på en napp

nu laddar de ner en app

vi lekte och sköt pil

nu kollar de hela tiden på sin mobil

eller står hela raddan

och glor på paddan

och för att inte bli bitter

skriver man av sig på Twitter

eller tar man ett foto på sin nya look

och lägger ut på facebook

frågar man om de skall med och skida

stirrar de bara och byter till ny sida

så det är inte underligt om du är allena

i Göteborgs nya arena,

Jag har läst den 10 gånger nu och analyserat varje ord. För varje läsning dyker nya bottnar upp. Vilket djup! Jag måste läsa tio gånger till. Jag väntar bara på att Gert Fylking ropar ditt namn när nästa litteraturpris annonseras..

 

” Himlen allena vet vilka våndor författaren utstått, vilka bittra erfarenheter han gått igenom och vilken hjärtesorg han lidit för att ge någon tillfällig läsare ett par timmars förströelse.”

- W Somerset Maugham

Link to comment
Share on other sites

Jag har läst den 10 gånger nu och analyserat varje ord. För varje läsning dyker nya bottnar upp. Vilket djup! Jag måste läsa tio gånger till. Jag väntar bara på att Gert Fylking ropar ditt namn när nästa litteraturpris annonseras..

 

” Himlen allena vet vilka våndor författaren utstått, vilka bittra erfarenheter han gått igenom och vilken hjärtesorg han lidit för att ge någon tillfällig läsare ett par timmars förströelse.”

- W Somerset Maugham

Tackar, för de vänliga orden, de värmer ett hjärtat på en gammal amatörpoet. :wub:

Link to comment
Share on other sites

Ok för alla över 40. App är en förkortning av applikation. Det är som ett program man laddar ner. Du hittar dom i din smartphone under Play eller App Store.

Bara skôja ju ;) Å andra sidan underbart att det leder till poetiska utvikningar i forat.

Ska testa varvräknaren nästa gång jag åker ner i garaget.

Link to comment
Share on other sites

Skämt, skoj och ironi hör inte hemma här. Särskilt känsliga ämnen är spårlängder och sicklar tillverkade av stål.

 

För att inte tala om fluor. Kan jag köra med Pepsodent på skejtisarna? Eller är det gamla hederliga Stomatol som är kingarnas king-kong-kung?

Blir hursomhelst sugen på lite vitt guld i garaget nu när Idre har hela 2,5 att bjuda på.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...