Hoppa till innehåll

Senaste nyheterna inom skidvärlden - i samarbete med längd.se

Moa och Gustaf leder Volkswagen cup

Sverige vrldscupvinnare - med reservlag

Rickardsson brt norska dominansen i stersund

Belov vinnare - Burman tolva

längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart
Outdoor, skidor och sport hos Outdoorexperten
Atomic längdskidor
Rossignol längdskidor
Foto

Göteborgs Nya Arena

• Vänligen logga in för att kunna svara
310 svar till detta ämne

skogsvakt

skogsvakt

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 354 inlägg
Nåja. Jag har varit i Torsby och Gbg i högsäsong och snön var def inte bättre i Torsby. Belastningen gör att snön inte håller på nåt ställe. Nu i lågsäsong är snön i Gbg väldigt bra. Så nog om negativt prat om Skidome på det sättet. Men självklart är det egentligen vansinnigt med en tunnel där inga bor. Torsby är faktiskt långt till alla städer.

För övrigt heter det Skidome och den ligger i Prioritet Serneke Arena.
Mer fristil i längdsverige
Återinför skejtvasan
Visa respekt för sporten - åk med fäste!
41.57.63

Micke31

Micke31

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 827 inlägg

Jag skulle tro att Göteborgs Arena inte är något alternativ till Torsby skidtunnel, som både har en backe, skytteavd och bättre kvalitet på snön, fast ni som besökt båda har kanske bättre underlag att jämföra, Det som jag tyckte var  positivt med Torsby var att efter att ha avverkat rundan kom man ut i en hall med högt i tak, vilket gjorde att det inte kändes så instängt som om det enbart varit en tunnel.

Nackdelen med Torsby är att det ligger lite offside iaf om man bor i de folkrika delarna av syd o mellansverige.

Vi kombinerade det med semesterutflykt till Värmland med besök i Rottneros, Tage Erlanders hem och Håverud samt ett motorcykelmuseu

I mina ögon är Skidome ett gott alternativ till Torsby. IK Stern kommer dit på läger och uppträder exemplariskt på alla sätt o vis. Kvaltién på snön i Göterborg kan jag inte uttala mig om när jag aldrig kört där. Vet i alla fall att ledare i Göteborgs arena är jätteduktiga och tillför mycket. Snön och förhållandena i Torsby blir bättre och bättre år för år.. Det stora undantaget är om helgerna i slutet på oktober och november då det är drygt 300 åkare som kör i förmiddag. Och visst - från Oslo till Torsby är det 18 mil, det faktumet gör att Torsby är känt i längdkretsar på ett helt annat sätt än i Sverige.

skogsvakt

skogsvakt

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 354 inlägg
Skidome leverade idag. Snabb snö och bädden håller ihop helt OK. Lite folk fortfarande. Fick ett kanonpass. Gissar hypen kommer i nov. Men visst känns det inte bra att först fick cafet stänga ner ( var det öppet i en månad ens?) och nu har Intersport på nedre plan sackat ihop. På detta gav ju NW skidhallen kalla handen. Kan Ola få skutan på rätt köl igen? Som det är nu känns det som konstgjord andning. (Tex är ju dörren till hallen öppen och vemsomhelst kan gå in)
Återinför skejtvasan
41.57.63

Volevodin

Volevodin

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 5 784 inlägg

Vasaloppsveteranerna skall iaf ha en träff där nu i oktober månad, så den helgen blir det nog lite fler som åker. (klassiskt) Jag var inbjuden, men har valt att avstå, då tiderna inte passade mig.

skogsvakt

skogsvakt

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 354 inlägg
Oj vad fint atomics skin går i hallen! :) Jag är faktiskt riktigt imponerad. Kanske hade tur med spannet på de lånade laggen mej OJ. ”Spikefeste” och bra glid på ganska svår lös o mjölig gammal hemskt konstsnö
Återinför skejtvasan
41.57.63

patflemming

patflemming

Medlem

• Members
  • Pip
  • 14 inlägg

Skogsvakt - hur ofta åker du i Serneke? Vilka tider bör man undvika som nybörjare för at inte bli helt överkörd av dig och andra elitåkare?

Måste få till många mil innan Vasaloppet och det är inte många veckor kvar = blir mkt tid i Serneke

skogsvakt

skogsvakt

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 354 inlägg

Skogsvakt - hur ofta åker du i Serneke? Vilka tider bör man undvika som nybörjare för at inte bli helt överkörd av dig och andra elitåkare?

Måste få till många mil innan Vasaloppet och det är inte många veckor kvar = blir mkt tid i Serneke

Hindås är öppet! Borås har igång 3 anläggningar och Ulricehamn har 2,5km spår :)

Skidome ska du köra direkt på morgonen när det är nypistat. Står på hemsidan när det pistas. Annars ska du undvika det tider folk i allmänhet ör lediga på.

Mvh internetskidsvärldsmästaren
Återinför skejtvasan
41.57.63

larsbern

larsbern

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 3 817 inlägg

Investerade i ett 3-månaders snöförsäkringskort. Det är rätt mosigt men skate funkar om inte stakstånkarna har varit i farten för mycket och plöjt upp nya fåror. Den branta backen är såpass bra att man kan åka uppför den var och vartannat varv.

Får se hur fort jag ledsnar och vad varvrekordet blir den här säsongen.

Kan meddela att Madshus Redline whitebase funkar rätt bra i Skidome-moset.

"Kom igen nu Molle!!! Du får vila sen!!!" Allas vår Gunde i OS-stafetten, Calgary 1988

VL97 8:56 | VL01 7:50 | ÖSS10 6:54 | ÖSS11 5:54 | VL12 5.13 | VL13 5.40 | VL14 6.06 | VL15 DNF | VL16 5.37 | VL17 5.41 | NV18 7.22
BB14 Bortblåst | BB15 3.27 | BB16 DNF, sjuk
ML13 4.27 | ML17 3.19 (57km)

Planerat 2019: Stafettvasan | Nattvasan | Birken

Motto: "Riktiga" seedningslopp är max fyra varv. Förutom Åkulla... ;)Värmlänning i exil på Hisingen i Göteborg sen drygt 20 år.

patflemming

patflemming

Medlem

• Members
  • Pip
  • 14 inlägg

Var och provade skidome igår. Funkade för en nybörjare som mig även om det var ganska mosigt.

Stämmer det att dom ska byta ut all snö i mellandagarna?

skogsvakt

skogsvakt

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 354 inlägg
Usch och fy. Skidome i dec :)
Hindås har nyspårat idag. Kort men roligt och billigt :)

Ja garaget håller stängt i mellandagarna. Ola behöver parkera sina ferraris där
Återinför skejtvasan
41.57.63

patflemming

patflemming

Medlem

• Members
  • Pip
  • 14 inlägg

Ja, jag såg att Hindås verkar ha superfina spår. Blir kanske en tur dit i helgen.

Vet någon hur det ser ut i Landehof?

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar