Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Göteborgs Nya Arena


gasn

Recommended Posts

  • Replies 404
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Vi brukar få åtminstone en vecka där det är möjligt att köra utomhus på riktigt snö i Göteborg så varför inte passa på och stänga ner och byta snön då istället. Förra året drog de en ganska bra slinga med spår ute på fotbollsplanerna och så länge man erbjuder detta som alternativ så kan jag inte se att någon hellre vill vara inomhus och harva.

Risken nu är att det blir samma mos som förra vintern då det var så hög belastning på spåren.

Link to comment
Share on other sites

Snöpremiär idag i Skidome. Det var sig likt och jag var ovan ;)

Lite oroväckande så verkade snön redan rätt smutsig. I spåren blir det som att köra rullskidor med 3or/4or. Jag kör skate :D

Den här säsongen kommer de att byta snön tidigare, redan 4-5 mars runt Vasaloppet börjar de.

Om man betalar för en produkt av undermålig kvalite´ borde det gå att reklamera. Med de priserna kan man kräva en bättre produkt !

Link to comment
Share on other sites

Jag tycker inte att Skidome håller undermålig kvalitét. Jag tycker tvärtom att de erbjuder en fantastisk möjlighet, möjligheten att åka skidor, på snö, i Göteborg, utan regn och blåst, året om. Visst kan det vara lite trögt ibland men jag är främst där för att träna och då tycker jag inte att det är något att klaga på.

 

Det enda som jag tycker är lite synd är att de inte öppnar tidigare på söndagar. Jag har kontaktat Nordic Wellness och undersökt möjligheten att öppna ett par timmar tidigare på söndagarna. De tar mina synpunkter under övervägande och om fler mailar in och önskar sig morgonträning på söndagar kan de kanske ändra sig!

Link to comment
Share on other sites

Personligen hoppas jag på det motsatta, dvs att de har stängt längre så snön får möjligheten att frysa ihop! 

 

Dom får gärna hålla stängt en hel dag i veckan, för som det är nu är spåren/skatebädden förstörd kort efter nypistning och jag gissar att det är för att det inte hinner frysa ihop ordentligt!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Ola är driftig så det kan nog bli verklighet. Färdigt redan 2022 låter för bra för att vara sant. Detta är precis vad som behövs. För ärligt talat så är skidgaraget i nuläget en flopp. För dyrt, för kort, bara svängar, för mycket folk, spår som inte håller ihop, en backe som är konstant avstängd. Detta vet Ola och det sticker säkert lite i hans hjärta att kronjuvelen inte blev så fantastisk som alla trodde. En förlängning och förbättring är ett måste om den ska överleva i "längden" :)
Link to comment
Share on other sites

Det trista är ju att skidhallen med små medel kunde blivit så mkt bättre än vad den blev. Tror ändå kanske att det går hyfsat är väl rätt mkt folk där? För nybörjare och kids funkar den väl hyfsat skate funkar bättre än klassiskt. Själv föredrar jag skiergen.

 

Undrar dock om det verkligen är en tunnel som är det rätta, snön och klimatet blir ju alltid lite speciellt inne. En så lång tunnel borde bli snordyr att bygga och åka i.

Med tanke på hur bra anläggningar som Borås, Tranemo och Ulricehamn lyckats kanske man skulle snegla på en annan lösning. Jag tänker kanske att man bygger ett spår med skydd för vind och regn eventuellt med kylslingor i botten. Det är så mkt trevligare att åka ute, men det blir ju såklart ingen året runt anläggning. Vet dock inte hur många som verkligen efterfrågar det, för egen del skulle nov-mars funka alldeles utmärkt.

 

Man måste beundra Olas visioner men det känns som mkt handlar om att skapa rubriker, ärligt talat en skidbacke på 300m tröttnar iaf jag på otroligt fort och det lär kosta multum att bygga.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Det blir premiär för mig i år i garaget idag. Förväntar mig kanonförhålladen nu när snön är bytt och vasafjantarna tränar inför nästa "likeevent".

Ser med glädje att timpriset är sänkt till 150kr. Skidome har ju stadigt sänkts sina priser från början. Uppenbarligen har produkten inte visat sig värd det mer lr mindre hutlösa priser som släpptes vid invigningen. Nu hoppas jag på ett säsongskort april-okt för 999kr

Link to comment
Share on other sites

Det blir premiär för mig i år i garaget idag. Förväntar mig kanonförhålladen nu när snön är bytt och vasafjantarna tränar inför nästa "likeevent".

Ser med glädje att timpriset är sänkt till 150kr. Skidome har ju stadigt sänkts sina priser från början. Uppenbarligen har produkten inte visat sig värd det mer lr mindre hutlösa priser som släpptes vid invigningen. Nu hoppas jag på ett säsongskort april-okt för 999kr

Hurdan är snön nu och fick du valuta för åkavgiften ? Jag ser ingen anledning att åka dit mer än ett engångsbesök, då det finns anläggningar på närmare håll som har snö nov-mars. Kan vara skönt att vara ifrån snöåkningen över sommaren, så blir man mer sugen när snösäsongen börjar.

Link to comment
Share on other sites

Rapport från idag

Mycket bra glid. Ren snö. Jag åkte en timme i hallen med bara en gubbe till. Självklart skate.

Priset är justerat neråt till 150kr för en timme. Bra. Jag ledsnar def efter en timmes snurrande så det räcker gott. Iaktagelse från fört men som bekräftas idag. Skidorna dör efter ett par varv. Gissar smutsansamlingen är orsaken. Trots snön är "ny" så är den ju ett par veckor gammal. Är säkert fullt av skit redan. Trots det så är det helt ok glid nu.

Skidome ska besökas april-okt. Övrigt tid är det fullt av icke-skidåkare som tränar inför Vasan

Link to comment
Share on other sites

Rapport från idag

Mycket bra glid. Ren snö. Jag åkte en timme i hallen med bara en gubbe till. Självklart skate.

Priset är justerat neråt till 150kr för en timme. Bra. Jag ledsnar def efter en timmes snurrande så det räcker gott. Iaktagelse från fört men som bekräftas idag. Skidorna dör efter ett par varv. Gissar smutsansamlingen är orsaken. Trots snön är "ny" så är den ju ett par veckor gammal. Är säkert fullt av skit redan. Trots det så är det helt ok glid nu.

Skidome ska besökas april-okt. Övrigt tid är det fullt av icke-skidåkare som tränar inför Vasan

 

Det är inte du som "dör" efter ett par varv? ;) Av tristess...  :blink:

Link to comment
Share on other sites

Rapport från idag

Mycket bra glid. Ren snö. Jag åkte en timme i hallen med bara en gubbe till. Självklart skate.

Priset är justerat neråt till 150kr för en timme. Bra. Jag ledsnar def efter en timmes snurrande så det räcker gott. Iaktagelse från fört men som bekräftas idag. Skidorna dör efter ett par varv. Gissar smutsansamlingen är orsaken. Trots snön är "ny" så är den ju ett par veckor gammal. Är säkert fullt av skit redan. Trots det så är det helt ok glid nu.

Skidome ska besökas april-okt. Övrigt tid är det fullt av icke-skidåkare som tränar inför Vasan

 

Slitande snö -> myyyyycket valla i förmodligen. 

Borde vara fästvallaförbud där inne nästan...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jag skäller en del på skidome :) med all rätt. Men just nu är det kanonbra. Bra glid, inget folk och sänkt pris på en timme.

Jag körde en timme helt själv i hallen. En lyx som gör en lite bortskämd kanske, självklart skate, något annat är helt otänkbart i garaget och bara för icke-skidåkare :) passa på nu och åk i skidome när solen lyser som allra mest! = ensam i spåren :)

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Dags att återställa ordningen. Har just nu månadskort i skidgaraget dels för att säkra snötillgången och dels för att det är tidseffektivt. Igår kväll var det mindre än bra. Stora diken i de klassiska spåren vilken får stakfantasterna att hoppa ut i skatebädden, andra följer efter och snart är det 3-5 spår i bredd och en marginaliserad möjlighet att köra skate. Som tur är kommer Sterns armada av ungdomar och visar hur skate ska köras i skidhallen.

 

Ser ut att vara två grundläggande problem - de preppar för sällan, verkar bara vara en gång i veckan nu, trots kortade öppettider och sen de spontana spårdragarna. Det är inget problem om några få dubbelstakare går ut i skatebädden men när den stora massan kör följa John så blir ett nytt dike som smalnar bädden. De som inte har vett att ens flytta på sig när man kör om behöver vi inte ägna nån energi på, det är ju bara respektlöst.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...