Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Lo-spåret Hällefors 40 km 24/1


Berra

Recommended Posts

Blir mitt första skidrace på över 30 år, något mer blåbär som är anmäld (förutom jag och min kompanjon)?

 

Finns det någon banprofil/banbeskrivning tillgänglig så man har någon aning om vad man ger sig in på?

HIttade information på nätet om en backe med 70 meters stigning... hoppas verkligen det var något tidigare lopp och inte årets bana. ;-)

 

Hur som helst, skall bli mycket kul(!!!???) och en sak är säker, om vi klarar loppet är vi minst en erfarenhet rikare mot det större målet Vasaloppet.

 

/Jmlove

Link to comment
Share on other sites

Vad kul att se att det startas en tråd om vårat lopp. tänkte precis göra det även om det är i senaste laget.

 

Har åkt tävlingsbanan idag och det ser väldigt bra ut. Våran tuffaste backe som går på eljusbanan är borttagen så jag upplever inte varvet speciellt kuperad. 

Hoppas att anmälningarna tar fart nu. 

 

/Johan 

Hällefors SK (sitter med i spårgruppen)

Kan du ge en beskrivning av banan?

Link to comment
Share on other sites

Nu är banan pistad och klar. Dubbla spår nästa hela varvet.
Ypperliga förhållanden, möjligen lite sämre stavfäste. 

Banan har långa stakpartier, har ett par normala backar. Den backen du har läst om är borttagen i år. Skulle gissa att en duktig stakåkare väljer att åka ovallat.  

Varmt välkomna! 

Link to comment
Share on other sites

Nu är banan pistad och klar. Dubbla spår nästa hela varvet.

Ypperliga förhållanden, möjligen lite sämre stavfäste.

 

Banan har långa stakpartier, har ett par normala backar. Den backen du har läst om är borttagen i år. Skulle gissa att en duktig stakåkare väljer att åka ovallat.

 

Varmt välkomna!

Tack för info! Skoj med 114 föranmälda. Ser fram emot en härlig skiddag.

Link to comment
Share on other sites

Trevligt lopp idag bra arrangemang som vanligt i Hällefors fler borde åka det här loppet mycket bättre än många andra lopp med fler deltagare.

Sen till det viktiga:-)

Vad blir seedningen tror ni?

Mitt tips

Elit ingen

Led 1 2,14

Led 2 2,24

Led 3 2,34

Osv[/

 

4, 2.44

5, 2.55

6, 3.14

7, 3.24

8, 3.34

9, 3.44

 

Ehm, om det blir såhär så är det surt för min del. Hade åktid på 3.44 men kom in på 4.03 vilket inte borde räcka till något alls! Usch!

Link to comment
Share on other sites

Trevligt lopp idag bra arrangemang som vanligt i Hällefors fler borde åka det här loppet mycket bättre än många andra lopp med fler deltagare.

Sen till det viktiga:-)

Vad blir seedningen tror ni?

Mitt tips

Elit ingen

Led 1 2,14

Led 2 2,24

Led 3 2,34

Osv

Hehe höj tiden med en minut så blir det bra :)

Link to comment
Share on other sites

Tack för ett mycket bra arrangemang, hur kul som helst!

 

-första loppet genomfört sedan Skolmästerskapen -85, riktigt kul och mersmak.

Hade lite klister med violett i vallablandningen givet väderleksrapporten och förutsättningarna som nämnts ovan. Nu blev ju inte föret riktigt så som det var tänkt och efter 2 inledande varv hade jag slipat bort klistret och isbildningen under skidorna.

 

 

Sammantaget blev det sedan mycket stakning, verkar vara min grej och lovar gott inför Vasaloppet som ju är målet.

 

Sluttid väl under 3 och om startgruppsgissningarna ovan blir verklighet då kan Vasaloppet bli riktigt kul (grupp 4-5, kan det verkligen stämma???). Siktar på en genomkörare/seedningslopp till innan VL, finns mer att ta av!  ;-) :-)

 

 

Tittar man på vallningen så kändes det gott nog, men nästa gång skippar jag klistret. Någon som var med som har tips/reflektioner andra slutsatser?

 

 

Over and out!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...