Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Ranrennet


Niklas

Recommended Posts

Nån mer som anmält sig?

 

Om någon åker bil dit, är intresserad av samåkning och inte skulle se det som en omväg att stanna till vid universitetsområdet, så skriv gärna en rad. =) (Delar förstås bensinpengar i så fall.)

 

Annars går det bussar ser jag, så på nåt sätt kommer jag säkert både dit och hem. =)

Link to comment
Share on other sites

En sak till:

 

Om någon är intresserad av en liten glidtest före och efter loppet, så kunde ju det vara intressant, speciellt då om "testgruppen" inkluderar någon som tänkt glidvalla skidorna, för jag tänkte köra med stålsicklat och utan glidvalla under mina, och då kunde det ju vara intressant att glidtesta mot något glidvallat skidpar före och efter loppet och göra ett inlägg i glidtesttråden om hur respektive skidpar var preparerat och hur de gled relativt varandra före och efter loppet.

 

Har inget ändrats de senaste åren så borde t ex finnas en liten "backe" vid varvningen där man skulle kunna göra samma glidtest före och efter loppet. Varje deltagare preparerar sina egna skidor för bästa möjliga glid före, och får förstås inte vara där och peta eller göra rent före den avslutande testen. =)

 

Låter det intressant, så skriv en rad, så kan vi ju försöka komma överens om mötesplats e dyl.

Link to comment
Share on other sites

Jag ser i resultatlistan att det bara var 44 km i år. Var det nedkortad variant av vanliga banan eller helt annan bana?

 

(Skulle ha åkt själv, men var redan en fullspäckad dag och när starten flyttades fram en halvtimme p g a kyla så gick det ej längre få ihop med busstider, så det blev cykeltur till Ormberget och 5 mil där istället, i strålande vinterväder, finfina spår, med god dagsform och med snabba skidor. :) )

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...