Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Köldgräns?


Henkot

Recommended Posts

  • Replies 54
  • Created
  • Last Reply
Ja nu är man frisk men då ligger temperaturen på ca - 22 ! Det känns för kallt. får bli en gymkväll med lite 500m intervaller på roddmaskinen ! Jag som var sugen på åka ut och staka. får se om man kanske kommer sig iväg imorgon mitt på dagen.!

Jag tänkte nog man körde i shorts och kortärmat om det inte är kallare än -25 däruppe? ;)

Link to comment
Share on other sites

Ja nu är man frisk men då ligger temperaturen på ca - 22 ! Det känns för kallt. får bli en gymkväll med lite 500m intervaller på roddmaskinen ! Jag som var sugen på åka ut och staka. får se om man kanske kommer sig iväg imorgon mitt på dagen.!

Jag tänkte nog man körde i shorts och kortärmat om det inte är kallare än -25 däruppe? ;)

Nja, jag vet inte ;) känner mig lite vek faktiskt så här i inledningen på säsongen. ! Men man ska väl ha ett pass alternativ träning i veckan och då tänkte jag att det får bli ikväll. skulle det vara lika kallt imorgon får jag väl så lov att åka :D

 

Ska du åka det där 20 km loppet kommande helg? jag hade ju siktet inställt på ett fristilslopp på söndag. men med den sjukdom jag haft skjuter jag upp premiären till den 29.e :)

Link to comment
Share on other sites

Ska du åka det där 20 km loppet kommande helg? jag hade ju siktet inställt på ett fristilslopp på söndag. men med den sjukdom jag haft skjuter jag upp premiären till den 29.e :)

Vet inte än, jag är dålig på att bestämma mig. :)

I sådana fall blir det nog med ovallade skidor som ett rejält stakträningspass.

Verkar bli lite lätt snö och ett par minus så risken för kylslag där ser liten ut...

 

Skulle då bli min andra skidtävling någonsin, första och enda gången (förutom Öppet Spår i våras då) var när jag 11-12 år gammal kom tredje sist i en lokal tävling. :(

Link to comment
Share on other sites

Ska du åka det där 20 km loppet kommande helg? jag hade ju siktet inställt på ett fristilslopp på söndag. men med den sjukdom jag haft skjuter jag upp premiären till den 29.e :)

Vet inte än' date=' jag är dålig på att bestämma mig. :)

I sådana fall blir det nog med ovallade skidor som ett rejält stakträningspass.

Verkar bli lite lätt snö och ett par minus så risken för kylslag där ser liten ut...

 

Skulle då bli min andra skidtävling någonsin, första och enda gången (förutom Öppet Spår i våras då) var när jag 11-12 år gammal kom tredje sist i en lokal tävling. :([/quote']

Jo det var ett tag sen jag med tävlade, förutom seedningsloppet och vasaloppet och kungsledenrännet förra året då :)

 

Men till iår tänkte jag tävla lite mer. se det som bra träning. att man får storstryk av länsåkare som Martin Rosvall (15.e på vasaloppet) eller Ottosson (Med i Davos) ser man ju som ganska självklart :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...