Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Få deltagare! Var är alla?


Skidgrym

Recommended Posts

Hej, jag åkte Wadköpingsloppet i söndags och är väldigt nöjd med mitt egna lopp och att det kunde genomföras med bra spår o s v. Ska bli spännande att se imorgon vad det ger för seedning. Det var ju väldigt många elitåkare med så jag blev ungefär 35 minuter efter. Led 5?

 

Till ämnet jag vill diskutera...

 

Det jag slogs av var att det var få deltagare med på Wadköpingsloppet, runt 280-300 och det var 500+ förra året...

 

..så jag började kolla upp andra genomförda lopp i år och såg en tendens att det är lika över precis hela linjen...

 

# Hornbergsloppet som ingår i samma cup som Wadköpingsloppet hade bara 220 deltagare i år och hade över 400 förra året

 

#stråkenloppet kring 250 i år och över 500 ifjol.

 

# Gävleloppet hade långt under 100 och alltså inte ens seedningsgrundande i år!!

 

# Milkoloppet i Östersund hade under 200, varav många var norrmänn, vilket kanske är normalt, eller något färre?

 

# Bergebo hade kring 150, normalt?

 

Fråga: Var har alla deltagare tagit vägen? Vasalopppet har ju lika många deltagare som vanligt.. tänker alla stå i led 10 eller??

 

Jag trodde nog att det skulle bli ett jättesug efter lopp denna helg när snön äntligen har kommit och alla vill seeda sig. trodde jag. Jag har i a f kännt lite panik när både vålådalen och maserloppet blev inställt dit jag var anmäld. Men det verkar vara tvärtom. För trots att ett par lopp blev inställda i helgen backade även de som kunde köras. skumt..

Link to comment
Share on other sites

Vill bara påpeka att vissa lopp faktiskt visat sig vara seedningsgrundande trots för få deltagare. T ex Holavedsloppet förrra året. Jag hoppas att detta kommer gälla för Gavleloppet i år ;-)

 

Men jag håller med, det är väldigt få deltagare i loppen i år och jag tror som ni andra att det beror på att man inte är sugen på långlopp efter alltför få skidmil i kroppen.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...