Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

VL-spåret


Blek-Inge

Recommended Posts

Åkte igår, fina spår bort till Smågan iaf. Fina spår = finskidor. Säkert fina längre bort med. Dom pistar spåren ofta. Kolla på Vasaloppets hemsida så finns det en länk med var pistmaskinerna är just nu, då ser du hur länge sen de pistade.

 

Bilen kan du ställa vid starten, gott om plats där. Vill du inte åka hela backen kan du åka upp mot Smågan och vika av direkt till vänster och bara åka drygt halva backen. Annars kan du åka hela vägen till Smågan om du bara vill staka.

 

Kan rekommendera Älvspåret i Kläppen med, fin dragning bort mot Lima med mycket stakning (går att gå utan fäste).

Link to comment
Share on other sites

Angående banan för Vasaloppet:

Jag ska köra Öppet Spår som ledsagare för en man som är nästan helt blind. Vi kommer inte kunna träna i förhand i Vasaloppsspåren. Är det någon som har en översikt över de värsta svängarna? Har hört om vägövergången, men kan inte komma på fler i huvudet. Har åkt flera gånger men det är alltid en dimma från loppet..

Tusen tack!

Link to comment
Share on other sites

Svängen vid vägundergången tycker jag inte längre är så skarp. Om detta beror på att de gjort något med den eller om det är jag som utvecklats som skidåkare (utför) vet jag inte. Däremot kan jag tänka mig att utförslöpan innan risbergskontrollen kan vara knepig om man inte ser.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...