Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Vasaloppet inför lojalitetsprogram för Vasaloppsåkare


1496

Recommended Posts

  • Replies 133
  • Created
  • Last Reply

 

Jag har åkt 2010, 2011 och 2015 (och dessförinnan alla år från 1998) men fick inte anmäla mig. Tråkigt meddelande.. 

 

  • Anmälan till Vasaloppet 2016 är nu endast öppen för våra lojala deltagare.

    Lojal deltagare är du som genomfört minst tre av våra 90 km skidlopp de senaste sex åren (2010-2015). Anmälningssystemet känner av om du är berättigad eller inte.

    Vid frågor kontakta vår kundtjänst: info@vasaloppet.se, +46-250-392 00.

     

    Anmälan till alla våra skidlopp 2016 öppnar söndagen 22 mars kl 9 på vasaloppet.se

 

Det är verkligen uselt att Vasaloppet använder "lojal" på det sättet. Hade man istället skrivit "Anmälan till Vasaloppet är nu öppen för deltagare som genomfört minst tre av..." hade det varit ok och man hade inte retat folk.

Link to comment
Share on other sites

Det är verkligen uselt att Vasaloppet använder "lojal" på det sättet. Hade man istället skrivit "Anmälan till Vasaloppet är nu öppen för deltagare som genomfört minst tre av..." hade det varit ok och man hade inte retat folk.

 

Tror få retas faktiskt. Känns rimligt, både upplägget och terminologin.

Link to comment
Share on other sites

Det är verkligen uselt att Vasaloppet använder "lojal" på det sättet. Hade man istället skrivit "Anmälan till Vasaloppet är nu öppen för deltagare som genomfört minst tre av..." hade det varit ok och man hade inte retat folk.

 

Jag känner mig lojal då jag åkt de senaste 5åren och innefattas av detta.

Alltid någon som känner sig missnöjd med en definition men jag tycker nog reglerna känns både rimliga och ordvalet ok 

 

Anmäld igen, trots att jag skrek "aldrig mer" för en vecka sen :-)

Link to comment
Share on other sites

Tyckte också först att ordvalet "lojal" kändes lite fel. Själv har jag fullföljt två öppet spår och varit anmäld till Vasaloppet en gång, men kom inte till start pga sjukdom och är man då mindre lojal för att man blev sjuk trots att man betalat?

 

Men å andra sidan så är kravet på tre fullföljda lopp ganska lågt så även om man blivit sjuk någon gång eller inte fullföljt av andra anledningar så borde ju de flesta "lojala" hunnit med minst tre lopp de senaste sex åren, så jag är inte särskilt bitter över att inte anses vara tillräckligt lojal.

 

/En som istället ser fram emot det digitala kvalet på söndag

Link to comment
Share on other sites

Jag menar inte att det är fel att man har en regel som innebär att man ska ha åkt minst tre av sex lopp.

 

Hade jag däremot åkt 15 Vasalopp de senaste 20 åren utan att bli kallad lojal så hade jag blivit förbannad!

Fast varför blir du förbannad över ett ordval för att beskriva en regel som du tycker är ok? Är inte det jobbigt att bli förbannad om man blir det även på saker som man är ok med? Dessutom när det egentligen inte gäller dig utan bara en hypotetisk variant av dig som skulle åkt 15 av 20 år. Fast det är klart, du är ju inte förbannad, det är ju bara ditt hypotetiska alter ego så jag antar att du är glad.

Link to comment
Share on other sites

Den som misslyckas med anmälan på söndag kan ju få en startplats via Tynell Activity : "Snart kommer vi släppa platserna till höstens första träningsläger 3-6 september, Fight for Vasan 2016. Som deltagare är du garanterad startplats till Vasaloppet eller TjejVasan 2016." Men det blir nog billigare att vänta till i slutet av februari när priset är nere på det ursprungliga inköpspriset.

Link to comment
Share on other sites

Nu när anmälan för "lojala" åkare är stängd vore det väldigt kul att få veta hur många platser som fylldes upp av lojala åkare. Någon som sitter med inside info?  :)

Från Vasaloppet:

Cirka 5700 har denna vecka nyttjat sin plats i lojalitetsprogrammet och anmält sig till Vasaloppet 2016.

På söndag 22 mars kl 09.00 öppnar vi anmälan till Vasaloppets vintervecka 2016 på vasaloppet.se

Välkommen att anmäla dig!

Link to comment
Share on other sites

Bara att önska alla som tänkt köpa plats på söndag lyckat till. Även vasaloppsorganisationen lär behöva ett lycka till, så inte förra årets haveri återupprepas.

Japp, på söndag är det dags för oss illojala åkare :) Må lastbalanserarna vara med oss!

Link to comment
Share on other sites

Från Vasaloppet:

Cirka 5700 har denna vecka nyttjat sin plats i lojalitetsprogrammet och anmält sig till Vasaloppet 2016.

På söndag 22 mars kl 09.00 öppnar vi anmälan till Vasaloppets vintervecka 2016 på vasaloppet.se

Välkommen att anmäla dig!

Intressant! Tack!

Link to comment
Share on other sites

Jag tolkar VL´s info som att man ska vara inloggad på Mina Sidor innan kl.9 imorgon för att då mötas av den tillfälliga anmälningssidan. Är jag rätt ute då? 

 

"När förbokningen öppnat möts du av en ny tillfällig anmälningssida på ”Mina sidor”. Klicka där via anvisad länk och efter valt lopp anger du i vilket land du är folkbokförd. Registrera sedan följande uppgifter: Förnamn, efternamn, personnummer (ÅÅMMDD-XXXX) och e-postadress"

Link to comment
Share on other sites

Jag tolkar VL´s info som att man ska vara inloggad på Mina Sidor innan kl.9 imorgon för att då mötas av den tillfälliga anmälningssidan. Är jag rätt ute då? 

 

 

"När förbokningen öppnat möts du av en ny tillfällig anmälningssida på ”Mina sidor”. Klicka där via anvisad länk och efter valt lopp anger du i vilket land du är folkbokförd. Registrera sedan följande uppgifter: Förnamn, efternamn, personnummer (ÅÅMMDD-XXXX) och e-postadress"[/size]

Ingen lättolkad instruktion det där. Fattar inte heller skall man logga in på mina sidor först? Och varför behöver man då ange info vis anmälan, den har man ju liksom redan angivit?

Link to comment
Share on other sites

Det var ju "bara" 14% mer än vad VL själva sa skulle maxantal för de lojala åkarna:-)

De kanske fick siffran 5000 genom att kolla hur stor andel så kallade "lojala åkare" som anmält sig tidigare år och den vägen kunnat räkna fram en uppskattning på hur många som skulle göra det i år med?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...