Hoppa till innehåll

Senaste nyheterna inom skidvärlden - i samarbete med längd.se

Test: Glidprodukter frn Optiwax

Bolshunov verlgsen - Burman 14:e utan toppglid

Ebbas glid rckte inte till mot norskornas

Patrik och Joel vinnare av vallapaket frn Tynell Activity

längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart
Outdoor, skidor och sport hos Outdoorexperten
Atomic längdskidor
Rossignol längdskidor
Foto

Vasaloppet inför lojalitetsprogram för Vasaloppsåkare

• Vänligen logga in för att kunna svara
133 svar till detta ämne

jola61

jola61

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 746 inlägg

Tycker i grunden att det är bra att det införs en kvot för lojala åkare. Frågan är var ska man sätta gränsen. Har åkt 9 Vasalopp och 1 Öppet Spår sedan debuten -96. Dock bara ett inom de senaste sex åren. Har däremot ägnat mig åt att åka Skejt- eller Halvvasan och är lite sugen på att åka det "riktiga" Vasaloppet nästa år. Tycker nog att jag är lojal, men som tidigare skrivet. Någonstans ska ju gränsen dras.

Fredrik Lindell

Fredrik Lindell

Medlem

• Members
  • Pip
  • 29 inlägg
På vätternrundan går det utmärkt med start i intervaller, men ändå att kunna sitta förnöjt vid fikabordet och skryta om sin tid.

En tid som till mkt stor del beror på vilken grupp man kunnat segla bakom gratis.

Ang. garanterad plats så är jag egoistiskt positiv. Minskar stressen för oss lojala. Men, av mina 11 lopp har jag inte anmält mig till ens hälften, det löse man med biljett köpt på blocket utan problem ändå. Alla får vara med, om de vill, i praktiken.

Niklas

Niklas

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 123 inlägg
Lite oklar formulering där. Är alla garanterad plats eller är det max 5000 platser som kan garanteras på detta sätt? Nåja, om fler än 5000 anmäler sig så lär det ju visa sig. :)
Träningsmål 2014: Må oförskämt bra + lite skidlopp och en del långlöpning i fjäll och alper.

senmathal

senmathal

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 627 inlägg

Jag uppfyller inte meriterna för ett förköp till nästa års Vasalopp men skulle gärna vilja vara säker på att få en startplats. Finns det någon med lojalitetspoäng som vet med sig att ni inte ska åka nästa år? I så fall är jag intresserad av att ta över en förköpt startplats sen. Skulle bespara en mycket stress framför webbläsaren den 22:a mars.

Hälsar och undrar

Jonas

He he... Langning av startplats i VL :) Ja det där kommer ju garanterar att förekomma med de nya lojalitetsplatserna. Någon med rätt till sådan plats men inte tänker åka har en kompis som vill åka för första gången.

/Mats

yens

yens

Medlem

• Members
  • Pip
  • 128 inlägg

He he... Langning av startplats i VL :) Ja det där kommer ju garanterar att förekomma med de nya lojalitetsplatserna. Någon med rätt till sådan plats men inte tänker åka har en kompis som vill åka för första gången.

/Mats

Eller någon som åker ös varje år och därmed behåller sin lojalitetsstatus kan fixa en enkel plats att kränga... :-)

39-årig Lundabo utan längdåkningserfarenhet som åkte och överlevde VL-15. Om karriären fortsätter återstår att se... 

Tallen

Tallen

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 996 inlägg
Fick just ett mail från Vasaloppet om lojalitetsprogrammet. Där står att man är garanterad startplats. Alltså beöver man inte hänga på uppdateringsknappen. Gott!
"Pain is inevitable. Suffering is optional" Haruki Murakami

larsbern

larsbern

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 4 093 inlägg

Stod inget om lojalitetsprogrammet i mitt mail, men däremot på hemsidan.

Jag kanske inte var tillräckligt lojal när jag klev av i Evertsberg i år...

"Kom igen nu Molle!!! Du får vila sen!!!" Allas vår Gunde i OS-stafetten, Calgary 1988

NV18 7.22 | NV19 4.52

VL97 8:56 | VL01 7:50 | VL12 5.13 | VL13 5.40 | VL14 6.06 | VL15 DNF | VL16 5.37 | VL17 5.41

ÖSS10 6:54 | ÖSS11 5:54
BB14 Bortblåst | BB15 3.27 | BB16 DNF, sjuk | BB19 4.07
ML13 4.27 | ML17 3.19 (57km)

Planerat 2020: Stafettvasan, Vasaloppet - tvekamp med brorsan

Motto: "Riktiga" seedningslopp är max fyra varv. Förutom Åkulla... ;)Värmlänning i exil på Hisingen i Göteborg sen drygt 20 år.

Tallen

Tallen

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 996 inlägg
Jag fick ett separat mail om lojalitetsprogrammet.

Stod inget om lojalitetsprogrammet i mitt mail, men däremot på hemsidan.
Jag kanske inte var tillräckligt lojal när jag klev av i Evertsberg i år...

Carl A

Carl A

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 143 inlägg

vill man ha garanti får man nog köpa en brödrost på Clas Ohlson.

- lär väl vara fler än 15800 pers som uppfyller kriterierna väl. - hur gör de om fler än så anmäler sig? - var det inte dessutom begränsat till 5000 pers i lojalitetskvotgruppen?

Vasa

Vasa

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 5 108 inlägg

Lite oklar formulering där. Är alla garanterad plats eller är det max 5000 platser som kan garanteras på detta sätt? Nåja, om fler än 5000 anmäler sig så lär det ju visa sig. :)

Inget mail här heller, och de kanske hoppas att inte alla upptäcker lojalitetsprogrammet. ;)

I varje fall står det så här:

Som lojal deltagare räknas den som åkt minst tre 90 km skidlopp (Vasaloppet eller Öppet Spår) de senaste sex åren (2010–2015), han/hon kommer att ha förtur och garanterad plats i nästa års Vasalopp.

här:

http://www.vasaloppe...sprogram_150219

löbon

löbon

Medlem

• Members
  • Pip
  • 212 inlägg

Jag förstår möjligen att det kan kännas lite otryggt att inte vara anmäld, men jag har ändå svårt att förstå att det är sådant väldigt tryck vid anmälningssläppet jämfört med trycket efter startplatser någon dag före Vasan. Man skulle ju kunna tycka att eftersom det var många som inte fick tag i startplats inför loppet 2015 så borde det varit fler som försökte få tag i startplats sent?

Något jag inte heller riktigt kan få ihop är varför inte alla startplatser säljs. Så många hundra personer kommer väl inte på i sista sekunden att de inte kan åka, alternativt är för lata för att sälja startplatsen? Är det sponsorplatser som slarvas bort med flit på något sätt, att det inte är meningen att det ska vara 15800 pers på startgärdet?

Mats Emil

Mats Emil

Medlem

• Members
  • Pip
  • 43 inlägg

vad händer om man har en försäkring typ startklar. Om man får tillbaka anmälningsavgiften av dem så kan man kanske inte sälja platsen vidare?

Knappen

Knappen

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 982 inlägg

I mailet finns det inget om 5000 i någon kvot, bara att man är garanterad plats.

Mitt mail kom 13:e Mars strax innan lunch.

Dessutom med tiden för föranmälan... tidigare/hemsidan stod det enbart att det öppnade den 16:e men nu så är det först 9:00 den 16:e Mars.

Jag tror att det är lugnt och jag klarar ju lojalitetskraven så jag tror att jag sover lugnt. Det finns ju dessutom alltid platser att köpa i efterhand.

Skorpan69

Skorpan69

Medlem

• Members
  • Pip
  • 56 inlägg

När de säger 5000 tusen handlar väl det om att det inte är fler som åkt loppen som krävs de senaste åren. Flera tusen är förstagångsåkare som bara åker en gång. 

Sunlake

Sunlake

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 142 inlägg

Inget mail här heller, och de kanske hoppas att inte alla upptäcker lojalitetsprogrammet. ;)

I varje fall står det så här:

Som lojal deltagare räknas den som åkt minst tre 90 km skidlopp (Vasaloppet eller Öppet Spår) de senaste sex åren (2010–2015), han/hon kommer att ha förtur och garanterad plats i nästa års Vasalopp.

här:

http://www.vasaloppe...sprogram_150219

Inget till mig heller än...

ÖS 2011: 7.58.59. VL 2012: 6.39.28 plac 5652. VL 2013: 6:43:10 plac 4339 VL 2014: 6:16:46 plac 2891. VL 2015: Bröt i Risberg, krasslig.<p>Alliansloppet -15: 2:14
Alliansloppet 2017: 2:16
VL 2018: 7:40

Skorpan69

Skorpan69

Medlem

• Members
  • Pip
  • 56 inlägg

Skönt, ingen stress i veckan. Bara att logga in sig på mina sidor och anmäla sig. 

Vasa

Vasa

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 5 108 inlägg

Jodå det fungerade!

Du är nu anmäld 2015-03-16 till Vasaloppets vintervecka 2016! Detta är en bekräftelse på din anmälan, nedan ser du dina registrerade uppgifter.

StefanS

StefanS

Medlem

• Members
  • Pip
  • 82 inlägg

Jodå det fungerade!

Du är nu anmäld 2015-03-16 till Vasaloppets vintervecka 2016! Detta är en bekräftelse på din anmälan, nedan ser du dina registrerade uppgifter.

Ja, även min anmälan registrerades. Det är dock oklart om de är de 5000 första som är garanterad plats eller om jag nu tillhör en förtursgrupp där det sker lottning till 5000 som får sina anmälan slutligen registrerad. Vet någon något om detta?

Såg även att jag åkt ned ett startled. Jag stod i startled VL4 i Vasaloppet 2014, men stod i VL3 både i år och i Vasaloppet 2013. Tyvärr tvingades jag bryta Vasalloppet i år pga att jag var krasslig. Ser nu på anmälningsbekräftelsen att jag har åkt ned till VL4 igen. Hur fungerar det med tilldelning av startled om man brutit det senaste loppet?

Tallen

Tallen

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 996 inlägg
Så ja då var man anmäld!

Jocke73

Jocke73

Medlem

• Members
  • Pip
  • 40 inlägg

Funkade ju alldeles klanderfritt!

Vad skönt att slippa stressen på söndag!

Då är det bara att börja träna då!  :)

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar