Hoppa till innehåll

Senaste nyheterna inom skidvärlden - i samarbete med längd.se

Solsken och snabba spr p Ungdomsvasan och ppet spr

Pl Golberg och Therese Johaug tog hem Ski Tour 2020

Krnika: Stark form och snabba skidor - d slr ingen Britta Johansson Norgren

Magdalena Olsson vrldscupvinnare i Vindeln

längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart
Outdoor, skidor och sport hos Outdoorexperten
Atomic längdskidor
Rossignol längdskidor
Foto

Vasaloppet inför lojalitetsprogram för Vasaloppsåkare

• Vänligen logga in för att kunna svara
133 svar till detta ämne

Vasa

Vasa

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 5 109 inlägg

Ja, även min anmälan registrerades. Det är dock oklart om de är de 5000 första som är garanterad plats eller om jag nu tillhör en förtursgrupp där det sker lottning till 5000 som får sina anmälan slutligen registrerad. Vet någon något om detta?

Såg även att jag åkt ned ett startled. Jag stod i startled VL4 i Vasaloppet 2014, men stod i VL3 både i år och i Vasaloppet 2013. Tyvärr tvingades jag bryta Vasalloppet i år pga att jag var krasslig. Ser nu på anmälningsbekräftelsen att jag har åkt ned till VL4 igen. Hur fungerar det med tilldelning av startled om man brutit det senaste loppet?

Det är nog tämligen säkert att vi får behålla startplatsen med tanke på hur de formulerat sig och dessutom har vi ju redan betalat.

Du tappar ett led från föregående när du inte har ett fullföljt resultat från i år, till slut hamnar du i 10an.

Det är från Vasaloppets egna lopp som man tappar ett led per år. Seedningsloppens resultat gäller bara det aktuella året, sedan får du börja från början.

stakarn

stakarn

Medlem

• Members
  • Pip
  • 195 inlägg

Jag har åkt 2010, 2011 och 2015 (och dessförinnan alla år från 1998) men fick inte anmäla mig. Tråkigt meddelande.. 

• Anmälan till Vasaloppet 2016 är nu endast öppen för våra lojala deltagare.
    Lojal deltagare är du som genomfört minst tre av våra 90 km skidlopp de senaste sex åren (2010-2015). Anmälningssystemet känner av om du är berättigad eller inte.
    Vid frågor kontakta vår kundtjänst: info@vasaloppet.se, +46-250-392 00.

Anmälan till alla våra skidlopp 2016 öppnar söndagen 22 mars kl 9 på vasaloppet.se

davidi

davidi

Ny medlem

• Members
  • 4 inlägg

Jag har åkt 2010, 2011 och 2015 (och dessförinnan alla år från 1998) men fick inte anmäla mig. Tråkigt meddelande.. 

Var samtliga 90 km, och fullföljde du alla?  I så fall får du gnälla hos deras kundtjänst.

Jag fick anmäla mig, och jag har åkt 2008-2014, men inte 2015.

StefanS

StefanS

Medlem

• Members
  • Pip
  • 82 inlägg

Ja, tävlingsadministrationen bekräftade nu i ett mejlsvar att köpta och bekräftade startplatser gäller, ingen lottning av startplatser inom lojalitetsprogrammet. Jag skulle tro att startplatserna inom lojalitetsprogrammet är slut idag under förmiddagen.

Jag trodde att de spärrande ett belopp på kortet och att det skedde lottning inom lojalitetsprogrammet efter anmälningsperiodens slut. I t ex Berlin Marathon (som jag är anmäld till i år) fungerar det ungefär så. Det stämmer att jag åker ned ett startled tyvärr pga att jag bröt årets Vasalopp.

Knappen

Knappen

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 984 inlägg

Anmäld och betalningen godkänd, innan 9:00... men fler än jag testade innan 9 ser jag :)

Men som sagt var så lär det finnas platser till alla som vekligen vill, bara träna och köp den senare. I Februari kan den antagligen köpas till reducerat pris....

kretiochpleti

kretiochpleti

Medlem

• Members
  • Pip
  • 420 inlägg

Har ni redan lyckats anmäla er?
Behövde man ha ordning på sitt inlogg via mina sidor?

stakarn

stakarn

Medlem

• Members
  • Pip
  • 195 inlägg

Var samtliga 90 km, och fullföljde du alla?  I så fall får du gnälla hos deras kundtjänst.

Jag fick anmäla mig, och jag har åkt 2008-2014, men inte 2015.

Jodå, alla 90km och fullföljde så klart. Det verkar vara årets lopp som inte kopplats ihop med mina tidigare år för antal medaljår har inte uppdaterats heller. Det har säkert att göra med att jag köpte nummerlapp i efterhand och gjorde namnbyte i år. Kundtjänsten öppnar kl 10 så jag ringer (igen) då!

Knappen

Knappen

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 984 inlägg

Har ni redan lyckats anmäla er?
Behövde man ha ordning på sitt inlogg via mina sidor?

Jag fixade det igårkväll... så att det gick snabbt idag...

Om du har mail adress kopplad till Mina Sidor inloggningen så är det bara att be om nytt lösenord (om du glömt det) så kommer det till mailet. (så gjorde jag)

I annat fall skulle jag tro att du får skapa ett konto även om jag trodde att alla fick ett om de var anmälda?

davidi

davidi

Ny medlem

• Members
  • 4 inlägg

Vasaloppet skriver på sin hemsida "Deltagare som fullföljt minst tre av våra 90 km skidlopp de senaste sex åren kommer att ha förtur och garanterad plats i Vasaloppet 2016. Kvoten är beräknad att uppgå till max 5 000 personer av det totala antalet 15 800."

Jag har svårt att tolka det som att det skulle finnas ett tak för lojala åkare, utan de skriver ju klart och tydligt att alla som platsar i den kategorin är garanterade platser, och sedan att de beräknar att max 5000 åkare ur den kategorin anmäler sig.  Kan bli mer, kan bli mindre, men alla är garanterade platser.  Kan det tolkas på annat sätt?

http://www.vasaloppe...content_anmalan

kustlöparen

kustlöparen

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 2 251 inlägg

Vasaloppet skriver på sin hemsida "Deltagare som fullföljt minst tre av våra 90 km skidlopp de senaste sex åren kommer att ha förtur och garanterad plats i Vasaloppet 2016. Kvoten är beräknad att uppgå till max 5 000 personer av det totala antalet 15 800."

Jag har svårt att tolka det som att det skulle finnas ett tak för lojala åkare, utan de skriver ju klart och tydligt att alla som platsar i den kategorin är garanterade platser, och sedan att de beräknar att max 5000 åkare ur den kategorin anmäler sig.  Kan bli mer, kan bli mindre, men alla är garanterade platser.  Kan det tolkas på annat sätt?

http://www.vasaloppe...content_anmalan

Ja att det inte finns fler i gruppen lojala enligt dessa kriterier så det kan max bli 5000 åkare.

sammylees svett

sammylees svett

Medlem

• Members
  • Pip
  • 118 inlägg
Skönt! Då är det bara att förbereda sig för mars 2016 då
ÖS2013: 5h 27min plac. 30VL2014: 4h 56min plac 491 (509 totalt)<p>VL2015: 5h 40min plac 928 (964 totalt) - 20 sjukdagar sista 2 mån var inte optimal toppning...
VL2016 4.44 placering 451 VL2017 4.42 pl 338 VL2018 ska placering starts Med en 1:a

1496

1496

Medlem

• Members
  • Pip
  • 206 inlägg

Känns bra igen att det är svårare att åka loppet än att lyckas få en startplats! ;)

Tränar alldeles för lite..

continue

continue

Medlem

• Members
  • Pip
  • 31 inlägg

Anmäld! Skönt att slippa oroa sig. Fungerar finfint med lojalitetsprogrammet tycker jag ;)

Hoppare

Hoppare

Medlem

• Members
  • Pip
  • 46 inlägg

• Anmälan till Vasaloppet 2016 är nu endast öppen för våra lojala deltagare.
    Lojal deltagare är du som genomfört minst tre av våra 90 km skidlopp de senaste sex åren (2010-2015). Anmälningssystemet känner av om du är berättigad eller inte.
    Vid frågor kontakta vår kundtjänst: info@vasaloppet.se, +46-250-392 00.

Anmälan till alla våra skidlopp 2016 öppnar söndagen 22 mars kl 9 på vasaloppet.se

Det är verkligen uselt att Vasaloppet använder "lojal" på det sättet. Hade man istället skrivit "Anmälan till Vasaloppet är nu öppen för deltagare som genomfört minst tre av..." hade det varit ok och man hade inte retat folk.

MSO

MSO

Medlem

• Members
  • Pip
  • 394 inlägg

Det är verkligen uselt att Vasaloppet använder "lojal" på det sättet. Hade man istället skrivit "Anmälan till Vasaloppet är nu öppen för deltagare som genomfört minst tre av..." hade det varit ok och man hade inte retat folk.

Tror få retas faktiskt. Känns rimligt, både upplägget och terminologin.

------------------
- Hel och ren? -

MattaP

MattaP

Erfaren medlem

• Members
  • PipPip
  • 521 inlägg

Jag känner mig lojal då jag åkt de senaste 5åren och innefattas av detta.

Alltid någon som känner sig missnöjd med en definition men jag tycker nog reglerna känns både rimliga och ordvalet ok 

Anmäld igen, trots att jag skrek "aldrig mer" för en vecka sen :-)

ejlert

ejlert

Ny medlem

• Members
  • 2 inlägg

Tyckte också först att ordvalet "lojal" kändes lite fel. Själv har jag fullföljt två öppet spår och varit anmäld till Vasaloppet en gång, men kom inte till start pga sjukdom och är man då mindre lojal för att man blev sjuk trots att man betalat?

Men å andra sidan så är kravet på tre fullföljda lopp ganska lågt så även om man blivit sjuk någon gång eller inte fullföljt av andra anledningar så borde ju de flesta "lojala" hunnit med minst tre lopp de senaste sex åren, så jag är inte särskilt bitter över att inte anses vara tillräckligt lojal.

/En som istället ser fram emot det digitala kvalet på söndag

Hoppare

Hoppare

Medlem

• Members
  • Pip
  • 46 inlägg

Jag menar inte att det är fel att man har en regel som innebär att man ska ha åkt minst tre av sex lopp.

Hade jag däremot åkt 15 Vasalopp de senaste 20 åren utan att bli kallad lojal så hade jag blivit förbannad!

Fredrik Lindell

Fredrik Lindell

Medlem

• Members
  • Pip
  • 29 inlägg
Inga problem att anmäla sig i lugn och ro nu på e m ;-)

Det här med lojalitet var ju utmärkt !!!

Blek-Inge

Blek-Inge

Medlem

• Members
  • Pip
  • 387 inlägg

Helt odramatiskt att anmäla sig - på gränsen till tråkigt! Ser redan fram emot att anmäla frugan på söndag, då gäller det att vara på hugget!

VL 1992: 5:20:42 plac 695. VL 2013: 4:57:05 plac 618. VL 2014: 5:05:41 plac 723. VL 2015: 5:34:12 plac 744. VL 2016: 4:57:21 plac 792. VL 2017: 25-års jubileum sedan första gången i VL2!

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar