Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Vasaloppet inför lojalitetsprogram för Vasaloppsåkare


1496

Recommended Posts

  • Replies 133
  • Created
  • Last Reply

vill man ha garanti får man nog köpa en brödrost på Clas Ohlson.

 - lär väl vara fler än 15800 pers som uppfyller kriterierna väl. - hur gör de om fler än så anmäler sig? - var det inte dessutom begränsat till 5000 pers i lojalitetskvotgruppen?

Link to comment
Share on other sites

Lite oklar formulering där. Är alla garanterad plats eller är det max 5000 platser som kan garanteras på detta sätt? Nåja, om fler än 5000 anmäler sig så lär det ju visa sig. :)

Inget mail här heller, och de kanske hoppas att inte alla upptäcker lojalitetsprogrammet. ;)

 

I varje fall står det så här:

 

Som lojal deltagare räknas den som åkt minst tre 90 km skidlopp (Vasaloppet eller Öppet Spår) de senaste sex åren (2010–2015), han/hon kommer att ha förtur och garanterad plats i nästa års Vasalopp.

 

här:

http://www.vasaloppet.se/wps/wcm/connect/se/vasaloppet/start/nyheter/senaste/nyhet_vasaloppet_infor_lojalitetsprogram_150219

Link to comment
Share on other sites

Jag förstår möjligen att det kan kännas lite otryggt att inte vara anmäld, men jag har ändå svårt att förstå att det är sådant väldigt tryck vid anmälningssläppet jämfört med trycket efter startplatser någon dag före Vasan. Man skulle ju kunna tycka att eftersom det var många som inte fick tag i startplats inför loppet 2015 så borde det varit fler som försökte få tag i startplats sent?

 

Något jag inte heller riktigt kan få ihop är varför inte alla startplatser säljs. Så många hundra personer kommer väl inte på i sista sekunden att de inte kan åka, alternativt är för lata för att sälja startplatsen? Är det sponsorplatser som slarvas bort med flit på något sätt, att det inte är meningen att det ska vara 15800 pers på startgärdet?

Link to comment
Share on other sites

I mailet finns det inget om 5000 i någon kvot, bara att man är garanterad plats.

Mitt mail kom 13:e Mars strax innan lunch.

 

Dessutom med tiden för föranmälan... tidigare/hemsidan stod det enbart att det öppnade den 16:e men nu så är det först 9:00 den 16:e Mars.

 

Jag tror att det är lugnt och jag klarar ju lojalitetskraven så jag tror att jag sover lugnt. Det finns ju dessutom alltid platser att köpa i efterhand.

Link to comment
Share on other sites

Inget mail här heller, och de kanske hoppas att inte alla upptäcker lojalitetsprogrammet. ;)

 

I varje fall står det så här:

 

Som lojal deltagare räknas den som åkt minst tre 90 km skidlopp (Vasaloppet eller Öppet Spår) de senaste sex åren (2010–2015), han/hon kommer att ha förtur och garanterad plats i nästa års Vasalopp.

 

här:

http://www.vasaloppet.se/wps/wcm/connect/se/vasaloppet/start/nyheter/senaste/nyhet_vasaloppet_infor_lojalitetsprogram_150219

Inget till mig heller än...

Link to comment
Share on other sites

Jodå det fungerade!

 

Du är nu anmäld 2015-03-16 till Vasaloppets vintervecka 2016! Detta är en bekräftelse på din anmälan, nedan ser du dina registrerade uppgifter.

Ja, även min anmälan registrerades. Det är dock oklart om de är de 5000 första som är garanterad plats eller om jag nu tillhör en förtursgrupp där det sker lottning till 5000 som får sina anmälan slutligen registrerad. Vet någon något om detta?

 

Såg även att jag åkt ned ett startled. Jag stod i startled VL4 i Vasaloppet 2014, men stod i VL3 både i år och i Vasaloppet 2013. Tyvärr tvingades jag bryta Vasalloppet i år pga att jag var krasslig. Ser nu på anmälningsbekräftelsen att jag har åkt ned till VL4 igen. Hur fungerar det med tilldelning av startled om man brutit det senaste loppet?

Link to comment
Share on other sites

Ja, även min anmälan registrerades. Det är dock oklart om de är de 5000 första som är garanterad plats eller om jag nu tillhör en förtursgrupp där det sker lottning till 5000 som får sina anmälan slutligen registrerad. Vet någon något om detta?

 

Såg även att jag åkt ned ett startled. Jag stod i startled VL4 i Vasaloppet 2014, men stod i VL3 både i år och i Vasaloppet 2013. Tyvärr tvingades jag bryta Vasalloppet i år pga att jag var krasslig. Ser nu på anmälningsbekräftelsen att jag har åkt ned till VL4 igen. Hur fungerar det med tilldelning av startled om man brutit det senaste loppet?

Det är nog tämligen säkert att vi får behålla startplatsen med tanke på hur de formulerat sig och dessutom har vi ju redan betalat.

 

Du tappar ett led från föregående när du inte har ett fullföljt resultat från i år, till slut hamnar du i 10an.

Det är från Vasaloppets egna lopp som man tappar ett led per år. Seedningsloppens resultat gäller bara det aktuella året, sedan får du börja från början.

Link to comment
Share on other sites

Jag har åkt 2010, 2011 och 2015 (och dessförinnan alla år från 1998) men fick inte anmäla mig. Tråkigt meddelande.. 

 

  • Anmälan till Vasaloppet 2016 är nu endast öppen för våra lojala deltagare.
    Lojal deltagare är du som genomfört minst tre av våra 90 km skidlopp de senaste sex åren (2010-2015). Anmälningssystemet känner av om du är berättigad eller inte.
    Vid frågor kontakta vår kundtjänst: info@vasaloppet.se, +46-250-392 00.

    Anmälan till alla våra skidlopp 2016 öppnar söndagen 22 mars kl 9 på vasaloppet.se
Link to comment
Share on other sites

 

Jag har åkt 2010, 2011 och 2015 (och dessförinnan alla år från 1998) men fick inte anmäla mig. Tråkigt meddelande.. 

 

Var samtliga 90 km, och fullföljde du alla?  I så fall får du gnälla hos deras kundtjänst.

Jag fick anmäla mig, och jag har åkt 2008-2014, men inte 2015.

Link to comment
Share on other sites

Ja, tävlingsadministrationen bekräftade nu i ett mejlsvar att köpta och bekräftade startplatser gäller, ingen lottning av startplatser inom lojalitetsprogrammet. Jag skulle tro att startplatserna inom lojalitetsprogrammet är slut idag under förmiddagen.

 

Jag trodde att de spärrande ett belopp på kortet och att det skedde lottning inom lojalitetsprogrammet efter anmälningsperiodens slut. I t ex Berlin Marathon (som jag är anmäld till i år) fungerar det ungefär så. Det stämmer att jag åker ned ett startled tyvärr pga att jag bröt årets Vasalopp.

Link to comment
Share on other sites

Anmäld och betalningen godkänd, innan 9:00... men fler än jag testade innan 9 ser jag :)

 

Men som sagt var så lär det finnas platser till alla som vekligen vill, bara träna och köp den senare. I Februari kan den antagligen köpas till reducerat pris....

Link to comment
Share on other sites

Var samtliga 90 km, och fullföljde du alla?  I så fall får du gnälla hos deras kundtjänst.

Jag fick anmäla mig, och jag har åkt 2008-2014, men inte 2015.

 

Jodå, alla 90km och fullföljde så klart. Det verkar vara årets lopp som inte kopplats ihop med mina tidigare år för antal medaljår har inte uppdaterats heller. Det har säkert att göra med att jag köpte nummerlapp i efterhand och gjorde namnbyte i år. Kundtjänsten öppnar kl 10 så jag ringer (igen) då!

Link to comment
Share on other sites

Har ni redan lyckats anmäla er?

Behövde man ha ordning på sitt inlogg via mina sidor?

Jag fixade det igårkväll... så att det gick snabbt idag...

 

Om du har mail adress kopplad till Mina Sidor inloggningen så är det bara att be om nytt lösenord (om du glömt det) så kommer det till mailet. (så gjorde jag)

I annat fall skulle jag tro att du får skapa ett konto även om jag trodde att alla fick ett om de var anmälda?

Link to comment
Share on other sites

Vasaloppet skriver på sin hemsida "Deltagare som fullföljt minst tre av våra 90 km skidlopp de senaste sex åren kommer att ha förtur och garanterad plats i Vasaloppet 2016. Kvoten är beräknad att uppgå till max 5 000 personer av det totala antalet 15 800."

 

Jag har svårt att tolka det som att det skulle finnas ett tak för lojala åkare, utan de skriver ju klart och tydligt att alla som platsar i den kategorin är garanterade platser, och sedan att de beräknar att max 5000 åkare ur den kategorin anmäler sig.  Kan bli mer, kan bli mindre, men alla är garanterade platser.  Kan det tolkas på annat sätt?

 

http://www.vasaloppet.se/wps/wcm/connect/se/vasaloppet/start/deltagare/anmalan/content_anmalan

Link to comment
Share on other sites

Vasaloppet skriver på sin hemsida "Deltagare som fullföljt minst tre av våra 90 km skidlopp de senaste sex åren kommer att ha förtur och garanterad plats i Vasaloppet 2016. Kvoten är beräknad att uppgå till max 5 000 personer av det totala antalet 15 800."

 

Jag har svårt att tolka det som att det skulle finnas ett tak för lojala åkare, utan de skriver ju klart och tydligt att alla som platsar i den kategorin är garanterade platser, och sedan att de beräknar att max 5000 åkare ur den kategorin anmäler sig.  Kan bli mer, kan bli mindre, men alla är garanterade platser.  Kan det tolkas på annat sätt?

 

http://www.vasaloppet.se/wps/wcm/connect/se/vasaloppet/start/deltagare/anmalan/content_anmalan

Ja att det inte finns fler i gruppen lojala enligt dessa kriterier så det kan max bli 5000 åkare.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...