Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Kortvasan 2015


magic

Recommended Posts

Körde ovallat. Spåren höll över förväntan likaså stavfästet. Låg mellan spåren de sista två milen ungefär. Gick klart mycket lättare där p.g.a blötsnön som kom ner.

 

Vädret ser ju strålande ut tills på söndag med kallt på nätterna och varmt på dagarna.

Link to comment
Share on other sites

Vallade ett par skidor förra helgen med Starts röda tejp (svårt att lägga något precisare så lång tid i förväg) och de hade tydligen fungerat riktigt bra under Kortvasan.
Var verkligen orolig dagarna innan och tills man hörde hur det hade gått efter loppet. :)

 

Däremot känns det kanske inte som tejpföre imorgon.

Link to comment
Share on other sites

Jag åkte ruggat, funkade kalas. Hade swix marathon vit med rc 1 mm rak rill som glid, var 6 st som åkte tillsammans stora delar och vi hade ungefär lika glid, var väldigt nöjd med mitt val iaf. Låg mellan spåren nästan hela vägen (var inte många som åkt i spåren innan, 70 st som kommit i mål när jag kom). Vallade lika åt dottern som var i spåren en halvtimme till och hon påstod att det funkade bra med glidet i spåren då också, även fästet.

Link to comment
Share on other sites

Testade mina vallningsfria, Salomon equipe rc skin mest för att se hur de gick jämfört med andras skidor i skarpt läge.

Drog iväg i starten och åkte till vänster bredvid spåren och hade toppglid uppför första backen med toppfäste klev i spåret precis efter oxberg och fick sånt hugg att jag höll på att stupa framåt. Blev till att åka mellan spåren där det gled på bra. Dock svårt att jämföra med andra då de flesta runt mig åkte i spåren. Startade i första led och gick i mål precis under två timmar. Hade preppat skidorna med kuzmin universal + Toko tribolic hf röd, har svarta stighuden.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...