Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Nattvasan


skogsvakt

Recommended Posts

  • Replies 193
  • Created
  • Last Reply
  • 9 months later...

Angående extremlopp. Det första vasaloppet var väl ospårat med fritt vägval. Skulle ju bli mycket billigare för Stiftelsen Vasaloppet att återgå till detta. Inga blåbärskontroller och tjafs. Ett lämmeltåg av åkare väller fram okontrollerat mot Mora. Åkning på egen risk och enda kravet är att svenska lagar följs. För att höja extremheten kan man köra loppet i fjällvärlden i januari och förlänga till sådär 20 mil.

Link to comment
Share on other sites

Tyvärr tror jag att så länge det är huggsexa om startplatserna på de nuvarande klassiska loppen så blir det nog ingen skatevasa. Annat än möjligen nåt jippobetonat ploj för några utvalda.

Den dagen de har svårt att fylla nuvarande lopp kanske de börjar inse att de kan öka intäkterna genom att köra ett skejtvasa. Då kanske jag också blir en av dom som drar hela vägen ner till mora igen.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Bättre än inget. Men varför gömma skate på natten? Är det nåt man inte får visa för barnen? Dom kanske får för sig att börja skejta istället för att drabbas av stakzombiehysterin. Denna masspsykos som råder i längdsverige.

 

Nattvasan i par känns mer som ett jippo än ett riktigt motionslopp i skate. Tyvärr tror jag knappast detta upplägg blir nån succe eller långkörare. Ännu ett slag mot motionsskejten. Titta säger vasaloppet, nu körde vi ett skejtlopp igen och det blev bara 300 åkare, så vi lägger ner alla tankar på fristil igen. Det är ju klassiskt i obegintliga spår utan fäste alla vill åka.

Link to comment
Share on other sites

Bättre än inget. Men varför gömma skate på natten? Är det nåt man inte får visa för barnen? Dom kanske får för sig att börja skejta istället för att drabbas av stakzombiehysterin. Denna masspsykos som råder i längdsverige.

Nattvasan i par känns mer som ett jippo än ett riktigt motionslopp i skate. Tyvärr tror jag knappast detta upplägg blir nån succe eller långkörare. Ännu ett slag mot motionsskejten. Titta säger vasaloppet, nu körde vi ett skejtlopp igen och det blev bara 300 åkare, så vi lägger ner alla tankar på fristil igen. Det är ju klassiskt i obegintliga spår utan fäste alla vill åka.

+1. Ett riktigt 9mil långt skatelopp verkar vara omöjligt i Sverige, speciellt i Mora där "män inte sårar på benen" enligt Vasasvans bok. En tjej-skatevasa kanske? Tur att man bor nära Finland, där vågar man skejta.

Saami skirace på 9mil och Laponia skiweek med tre lopp på 6, 5 och 8mil i fristil inbokat!

Link to comment
Share on other sites

Hur tänker vasaloppet? Från att det var för få åkare i skejtvasan 45 km som gick på dagen till att det skulle bli fler som vill åka i par på natten? Jag gissar detta är nån reklamgrej för Silva lr Petzl typ.

 

Jag ska dock försöka se det positivt och hoppas att det går att köra även solo. Start kl 18 och säg att det tar 6h, målgång runt midnatt. Blir mer som ett Kvällsvasa. Känns okej ändå :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jag svär ytterst sällan, men..........

J...a dumheter. Låt oss som gillar fristil åka på dagen!

Kan bara hålla med.

 

Vasaloppet vill inte visa att man kan använda benen när man åker skidor, bäst att gömma dårarna på natten!

 

För dom snabba blir det mer än kvällsvasa. Det låter ok :) men köra på natten, skitlöjligt!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...