Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Anders Aukland med Drickabälte + drickslange.


cloc

Recommended Posts

Kanon, tack !

 

Jag så det här på amazon.com review och det hoppas jag de har fixat innan 2016.

Salomon S-lab Insulated Hydro Belt Set (Misc.)

They have the right idea with this product and I was very excited when I ordered it but when it arrived and I got a chance to take a closer look I could hardly believe it.... They put a vertical bladder in a horizontal bag!! So you can carry 50 ounces of fluid but can only get 25 out. This product could be great - all it needs is a horizontal bladder. Until they make this simple upgrade don't order this product. Also note that I contacted Saloman 3 times via phone and 3 times via e-mail and kept getting the run around as no one was available to talk intelligently with me about their poor design
 
Jag köper den 2016, behöver den först till Vasaloppet :-)
Link to comment
Share on other sites

Hej, ni  kan alltid fixa isolering själv. Och man kan också köpa extra slang med isolering. Jag har haft uliga modellar till bergsklättring och det som jag gör när när det fryser är att blåsa luft tillbaka. Men nu vet jag inte om det funker på max puls :-)

 

TNordman kan du ta utt allt vätska ? Der ser interesant utt dmed en camelback

Link to comment
Share on other sites

Jag har kört med Inov8. Har även gjort ett litet hål bak på tävlingsdräkten och dragit slangen innan för och upp på framsidan. Med en enkel gummicord runt halsen så når jag munstycket lätt med ena handen precis vid halsen på tröjan, ka då fortsätta åka med båda stavarna och dricka samtidigt. När jag druckit färdigt så släpper jag bara taget och slangen glider ner till "standbyläge" :-)

Link to comment
Share on other sites

Har en Camelbak på 2 liter i en Salomonrygga, ingen isolerad slang, ingen dragning av slang innanför några kläder. Åkte med den i Älvdalen när det var 17 minus. Blåste hela tiden "tillbaka" efter jag druckit. Funkade kanon, frös inget. Lite skillnad på ett träningspass på 2 timmar och ett VL dock. Men i år var det ju inga problem med minusgrader i Vasaloppet......

Link to comment
Share on other sites

jag så Anders Aukland med Drickabälte + drickslang i Vasaloppet.

 

Är det hemgjort  (drickbälte + t ex camelback/uswe skruvlock och munstycke) eller finns den att köpa ?

 

Mvh Claus

Salomon bältet finns i lager också hos salomons webshop 900:- http://www.salomon.com/se/product/s-lab-insulated-hydro-belt-set.htmlSer riktigt bra ut. Sånt får det bli till nästa år så man kan undvika blåbärssoppe spillet i kontrollerna :-)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Kunde inte hålla mig till nästa vinter så igår kom det hem ett Salomon-bälte beställt från deras webshop, snabb o smidig leverans.

Nu ska jag bara komma på hur man spänner bältet o testa om slangisoleringen går att ta av, borde funka bra med rullskidor oxo.. :)

Link to comment
Share on other sites

Kunde inte hålla mig till nästa vinter så igår kom det hem ett Salomon-bälte beställt från deras webshop, snabb o smidig leverans.

Nu ska jag bara komma på hur man spänner bältet o testa om slangisoleringen går att ta av, borde funka bra med rullskidor oxo.. :)

 

Var inga som helst bekymmer att spänna bältet så det satt bra, krävdes bara att titta lite mer noggrannt ;)

Nu väntar jag bara på att förkylningen släpper så jag kan ta en rullskidstur o bedöma hur bra det funkar.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Var inga som helst bekymmer att spänna bältet så det satt bra, krävdes bara att titta lite mer noggrannt ;)

Nu väntar jag bara på att förkylningen släpper så jag kan ta en rullskidstur o bedöma hur bra det funkar.

Hej Sso! Har du hunnit utvärdera något? Kan man tömma hela blåsan utan problem?

Link to comment
Share on other sites

Hej Sso! Har du hunnit utvärdera något? Kan man tömma hela blåsan utan problem?

Jag har nyligen köpt ett sådant Salomon-bälte och även hunnit prova det. Funkade över förväntan, inga problem tömma hela blåsan även om det blir lite luftblandat på sluttampen. 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...