Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

träna vid sjukdom


vasaloppsräven

Recommended Posts

Jag tror du måste känna efter hur din egen kropp reagerar från gång till gång. Jag tycker att man ibland kan börja träna ganska tidigt efter lättare förkylningar, medans man håller på att bli bättre och att detta inte påverkar tillfrisknandet. Men ibland slår det bakut och man kan istället behöva ytterligare vila, så det säkert hade lönat sig att unnat sig extra vila, istället för att träna för tidigt. Ett tips är väl att ta det lite försiktigare med tidig träning om du tror att det är ett virus. Gjorde själv misstaget att efter en virussjukdom nu i höstas att påbörja träningen för tidigt (efter mindre än en vecka). Det kändes som 2½ vecka halvdålig träning istället för att det kanske bara behövts 1½ vecka helledigt. Vissa virus är inte så kul, tänk på Peter Larsson och hela hans förra säsong (förutom världskupvinsten i Düsseldorf). Sen tycker jag att jag lätt blir hängig och har halsinfektioner, så jag kollade faktiskt upp om jag hade TWAR, men jag har glömt bort att kolla resultatet. Dags att ringa husläkaren i morgon???
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...