Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Nybrorullen


Folkesson

Recommended Posts

Hej och välkommna till första upplagan av Nybrorullen den 5 SEPTEMBER som arrangeras av Nybro SKI.
Nybrorullen är ett långlopp i de fina småländska skogarna. En fin 15km runda mestadels på små fina vägar. Tag chansen att försöka vinna fina priser eller kom och njut av en fin tur i skogen, då kan du vinna fina priser på utlottningen.
Loppet kommer gå i klassisk stil på standard hjul(2:or)
H/D Lång = 30km
H/D Kort = 15km
barn = ca1,5km
Håll utsikt för mer information på facebook

Link to comment
Share on other sites

Det låter väldigt intressant måste jag säga!

Ska kolla lite med gänget i Tranås om några vill hänga på.

Hur är profilen?

Tänkte köra oneway kuppen och enbart staka, men det skadar nog inte med några lopp till i kroppen. 

 

Vad roligt att du tycker det:) vi jobbar verkligen hårt med att få till ett super arrangemang, med framförallt bra priser.

 

Profilen på banan är snäll, men ändå kuperad. Men absolut inte farlig för en motionär. Jag själv tycker det är en super fin, mysig miljö med många småvägar som slingrar sig i en fin miljö.

Ni är så välkomna:) Gå in och gilla vår facebooksida så får ni alltid den senaste informationoen.

www.facebook.se/nybrorullen

Link to comment
Share on other sites

Nä, inga prispengar på den tiden, vill minnas att tävlingen gick inne i Nybro runt Viktoriasjön. Det var då det och det är ju kul att tävlingen återuppstår, nu även med en kortare sträcka om 15 km, vilket räcker om man börjat "dacka av" som jag.

OKok då har jag hört fel:) Jaha gick den runt viktoriasjön. Jag får nog leta reda på lite historia om Nybrorullens ursprung:)

Du är så välkommen :)

Link to comment
Share on other sites

Hej och välkommna till första upplagan av Nybrorullen den 5 SEPTEMBER som arrangeras av Nybro SKI.

Nybrorullen är ett långlopp i de fina småländska skogarna. En fin 15km runda mestadels på små fina vägar. Tag chansen att försöka vinna fina priser eller kom och njut av en fin tur i skogen, då kan du vinna fina priser på utlottningen.

Loppet kommer gå i klassisk stil på standard hjul(2:or)

H/D Lång = 30km

H/D Kort = 15km

barn = ca1,5km

Håll utsikt för mer information på facebook

Kul med nya lopp!!!

Link to comment
Share on other sites

Varför alltid så långt. Mer sprint och korta distanser på 10-15 km, blir ett helt annat lopp då

 

Alla tycker vi olika. Om de inte är så långt att åka går de fint med kortare sträckor för min del. Men helst långlopp :)

Link to comment
Share on other sites

Alla tycker vi olika. Om de inte är så långt att åka går de fint med kortare sträckor för min del. Men helst långlopp :)

Håller med dig SlaB. Jag sätter mig inte i bilen och åker typ 6-10 mil för en tävling på 10-15 km. Känns inte värt att göra det för min del.

Link to comment
Share on other sites

Är det ett motionslopp eller är det bara för eliten har ju inte mer än tio mil upp till Nybro så är det ett lopp som glada amatörer kan ställa upp i eller är det tuff bana med långa nedförsbackar med kurvor som kräver väldigt god teknik. Gillar ju skarpt att åka i Svartebäcksmåla la många helger där i vintras och träffade många trevliga åkare som gärna diskuterade valla efter träningspassen. :)

Link to comment
Share on other sites

Hej Kvastbilen. Vad roligt att du tycker om vårt arbete på vinterna:)

Detta är ett motionslopp där elit och motinärer kan åka. Vi kommer ha bra priser till de bästa, men absolut ha mer fina priser, samt utlottade priser så alla ska bli så nöjda som möjligt, Vi kämpar för fullt för att få fina priser, Tex fick vi 2 sponsorer idag, ena är elpex som kommer med mycket fina priser. Även Kalmar Kuvert kommer med fina priser. Och sen kommer vi publicera en jättenyhet innom några dagar..

 

Till banan: De är lätt kuperat hela tiden. de är absolut inga farliga nedförsbackar. Det finns en ganska lång nedförsbacke som man kommer åka 2gånger i. med en sväng där nere.. dock är det en fin asfalt,ganska stor väg och stor sväng. Min Sambo åkte tävlingsbanan igår med Pu.hjul, Hon är medelmåtta och tyckte inte alls de var svårt någon gång...

 

Du är så välkommen till vårt lopp.

 

Glöm inte att följ allting på Facebook, där får du all uppdatering om loppet.

www.facebook.se/nybrorullen

Link to comment
Share on other sites

Håller med dig SlaB. Jag sätter mig inte i bilen och åker typ 6-10 mil för en tävling på 10-15 km. Känns inte värt att göra det för min del.

Du bor inte så långt söder ut du... Jag är glad när det ens finns en tävling som det bara är 10 mil till ;)

Link to comment
Share on other sites

Tack Lazer får väl gå med i facebook verkar vara ett måste när det gäller längdåkning låter som en tävling man kan åka ska lura med grabben också man får väl ta detta som en lärdom i rullskidtävling. Ja vi har ju en fin backe här i Olofström som går upp till en av Volvos fabriker den är väl ca 800m, där brukar vi träna backintervaller så är det inte värre än en sådan så är jag inte orolig. Sen måste jag tipsa om en fin rullskidsträcka den går mellan Tingsryd och Fridafors nästa bara cykelbana med asfalt som har varit en gammal järnväg har inte åkt hela sträckan ännu.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...