Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

startplats till vasan


Jörgen

Recommended Posts

[url]http://mora.vasaloppet.se/VasaloppetNewWeb/forum/vasaloppet/se/adthreadexpand/view?h=adstartpos&thread=32[/url] , KÖP&SÄLJ-annonser.
Priset är till stor del beroende på snötillgången.
Mycket snö=många träningstillfällen=>högt pris, ingen snö=>lågt pris.
Marknaden styr som det heter, efterfrågan och utbud , osv...

Jag vill minnas att du måste köpa startplats och fixa namnändring innan sista januari för att det ska gå att fixa detta per post, efter sista jan. blir det till att köa i Mora/Sälen för detta.
Det finns säkert info om detta på VL-hemsidan, men den är ju så rörig så jag hittar inte detta just nu.
Link to comment
Share on other sites

[quote name=Jörgen]Hur lätt brukar det vara en startplats till vasan månaden innan loppet? Kommer veta om jag kommer kunna att åka förens en månad innan ungefär. Vad brukar man få betala?[/quote]
Väntar du till sista månaden skall det inte vara något problem oavsett hur vintern varit, ofta också till ett lägre pris än vi som anmält oss "direkt", men du måste regga om nummerlapp etc. Dyrast brukar startplatserna vara runt nov-dec.

Har en svåger som satt i system att vänta till sista månaden för att platserna alltid är billigast då. Själv tycker jag det är skönt att ha allt klart i god tid.

Du kan också kolla med nån klubb i närheten dom brukar kunna förmedla återbudsplatser.
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
[quote name=myrstakaren]Jag vill minnas att du måste köpa startplats och fixa namnändring innan sista januari för att det ska gå att fixa detta per post, efter sista jan. blir det till att köa i Mora/Sälen för detta.[/quote]
Någon som vet hur det ligger till?
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...