Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Rullskidor i Piteå?


dubbeltumme

Recommended Posts

Befinner mig i Piteå några dagar under semestern och har rullskidorna med mig. Har hittat en sträcka från Småskärsudden (sover där i trakten) förbi Pitsund bort till E4 som jag tänkte testa. Men finns det fler bra turer i närheten ? Tar tacksamt emot tips!

 

Hoppas också hinna testa rullskidbanan vid Lindbäcksstadion - rekommenderas lätt rull (Elpex 2or) eller trögt (Oneway medium-slow)?

Link to comment
Share on other sites

Från Pitsundet går det att åka gamla Pitsundsvägen till Skuthamn. Går även att fortsätta Munksundsvägen. Sen finns många möjligheter till inne i Piteå att hitta cykelvägar och lågtrafikerade vägar.

 

Att åka till Lindbäcksstadion kommer bli en annorlunda upplevelse. Jag rekommenderar tröga hjul för backarna är rejäla.

Link to comment
Share on other sites

Från Pitsundet går det att åka gamla Pitsundsvägen till Skuthamn. Går även att fortsätta Munksundsvägen. Sen finns många möjligheter till inne i Piteå att hitta cykelvägar och lågtrafikerade vägar.

 

Att åka till Lindbäcksstadion kommer bli en annorlunda upplevelse. Jag rekommenderar tröga hjul för backarna är rejäla.

Tack, bra input. Hur funkar det att åka rullskidor över bron? Blir det brant utför?
Link to comment
Share on other sites

Kan ge ett svar på det själv efter att ha provat idag. Det blev en tur från stan (rondellen vid sjukhuset) via Munksundsvägen och Gamla Pitsundsvägen, över bron och till Småskärsudden. Det var vad tiden räckte till idag.

 

Inga backar att tala om (you get what you ask for). Och inga problem med bron med tvåor.

Link to comment
Share on other sites

Kom förbi på Elpex och låna ett par med dom Rosa Pu 2:orna om du har lust!!

Låter mycket lockande, särskilt med tanke på alla goda omdömen de fått. Skulle vara imorgon i så fall. Ska se om jag kan övertyga familjen att det är ett bra utflyktsmål på semestern!
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...