Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Lidingöloppet 2015


Sunlake

Recommended Posts

Jo jag planerar att springa också, andra gången för min del.

Sjukt roligt med motionslopp :)

 

Lycka till du med !

Vad siktar du på för tid?

Jag kommer att vara nöjd med allt under 3 timmar, ja nöjd blir jag hur som helst men jag hoppas på under 3 timmar.

Med torrt och 15 grader så borde det gå men kallare så blir det långa byxor och tröja för mig som inte har elittempo och då går farten ner.

Link to comment
Share on other sites

Jo jag planerar att springa också, andra gången för min del.

Sjukt roligt med motionslopp :)

 

Lycka till du med !

Vad siktar du på för tid?

Jag kommer att vara nöjd med allt under 3 timmar, ja nöjd blir jag hur som helst men jag hoppas på under 3 timmar.

Med torrt och 15 grader så borde det gå men kallare så blir det långa byxor och tröja för mig som inte har elittempo och då går farten ner.

Verkligen =)

 

Siktar på under 2:45. Vet inte hur kroppen kommer reagera på sista 10 km...

 

Shorts och t-shirt för min del ner till 8-10 plusgrader. Det är varmt i skogen! Inte bra att svettas mer än nödvändigt. Bättre att lägga till en tunn mössa och tunna vantar om det är kallt och sen ta av dom om man blir för varm. Men det bekymret med kyla slipper vi ju i morgon =)

Link to comment
Share on other sites

Halli hallå, efter lunch bär det av till Tjockhult. Blir min fjärde start och förutsättningarna ser närmast ut att bli perfekta. Skulle rekommendera kortare byxor för det är fortfarande varmt för säsongen. Målsättningen får bli att ta medalj, dvs. 2.15. Tror perset på 2.11 blir svårt i förhållande till formen, men en bra dag så kanske? Minst revansch för förra årets vadbristning och DNF.
Link to comment
Share on other sites

Åttonde loppet siktar på nytt pb alltså under 2:32:34..

Lidingöloppet  är sjukt jobbigt men samtidigt något av en närmast beroendeframkallande karaktär

otroligt omväxlande både med publik och olika löpupplevelser... så fantastiskt underbart roligt att genomföra.

Link to comment
Share on other sites

Halli hallå, efter lunch bär det av till Tjockhult. Blir min fjärde start och förutsättningarna ser närmast ut att bli perfekta. Skulle rekommendera kortare byxor för det är fortfarande varmt för säsongen. Målsättningen får bli att ta medalj, dvs. 2.15. Tror perset på 2.11 blir svårt i förhållande till formen, men en bra dag så kanske? Minst revansch för förra årets vadbristning och DNF.

Nja det där med 2:15 är väl elittempo för mig Hade nog inte tvekat om kortärmat då... Men nu med 12 grader och mulet i prognosen så blir det nog tunnt men långt. Lycka till allihop , kul ska det bli hur som helst!

Link to comment
Share on other sites

Missade också rätt grovt, 2.21.46 men ändå näst bästa tid. Fick en suverän start i högerspår, men kände snart att jag skulle rulla på till 15km. Passerade där på förvånande 1.05 men sen fanns det inger mer att ge. Hade ont i baksida vänster lår uppåt skinkan hela andra halvan och idag är det än värre. Börjar bli gubbe helt klart ;)
Link to comment
Share on other sites

Missade också rätt grovt, 2.21.46 men ändå näst bästa tid. Fick en suverän start i högerspår, men kände snart att jag skulle rulla på till 15km. Passerade där på förvånande 1.05 men sen fanns det inger mer att ge. Hade ont i baksida vänster lår uppåt skinkan hela andra halvan och idag är det än värre. Börjar bli gubbe helt klart ;)

En bra tid ändå! Jag är imponerad av er som springer så snabbt(enligt mig) på detta lopp! Nya tag nästa år =)

Link to comment
Share on other sites

Missade också rätt grovt, 2.21.46 men ändå näst bästa tid. Fick en suverän start i högerspår, men kände snart att jag skulle rulla på till 15km. Passerade där på förvånande 1.05 men sen fanns det inger mer att ge. Hade ont i baksida vänster lår uppåt skinkan hela andra halvan och idag är det än värre. Börjar bli gubbe helt klart ;)

 

Låter som att du har exakt samma problem med baksida lår som mig. 2:21 är ju riktigt vasst ändå. Jag försökte mig på lite intervaller i torsdags och fick inse att lidingöloppet inte skulle funka i år.

Finns en övning som heter finnen som tydligen ska vara bra för att stärka baksidan, får bli den och mycket rullskidor framöver.

Link to comment
Share on other sites

Jag satte nytt pers. 2.09.17, nöjd med det. Men jag har tränat förhållandevis hårt mot 2.07.30 sedan Vasaloppet och verkligen känt att jag hade den potentialen för en månad sedan. Tyvärr kom inskolning på dagis och alla baciller i vägen för det. Men jag kommer tillbaka, Lidingöloppet är ett så bra arrangemang och träningen inför det är ju väldigt bra som träning inför vintern. Bra kämpat allihop.
Link to comment
Share on other sites

2:36 och det blev korta byxor/tröja trots kall morgon. Men jag bytte aldrig till det långa då solen kom lagom till starten :)

 

Mycket nöjd med drygt 10 minuters förbättring mot förra året. Jag tog det lugnt första 2 milen och körde på lite mer den sista och såg verkligen fram emot Abborbacken i år, jag sparade ju foten i 2 mil och när jag väl vågade släppa lite mer ville jag ju känna löpsteget igen. Verkligen märkligt hur folk kan springa om på vänster sida i uppförsbacken och ropa "håll höger" och sedan bromsade man i nedförsbackarna? Jag fattar ingenting... dålig moral helt enkelt, jag höll höger i uppförsbackarna förutom sista milen och alltid vänster i nedförsbackarna men där fick knuffa och hojta för att komma fram...

Ganska exakt samma kilometertid hela loppet vilket kändes väldoserat.

Link to comment
Share on other sites

Vad som slår mig mest är hur pass mycket som kan skilja mellan mig och övriga löpare när det gäller utförslöpning. Klart att jag blir avhängd i uppförsbackarna, i synnerhet i år. Men när vi snackar utförslöpning så händer det att jag blir avhängd deluxe. Tror de flesta glömmer bort att kliva ut mot högersidan efter att ha kommit upp på krönet. Hur loppet gick för mig? 2.57. Det var i runda slängar 17 minuter långsammare än förväntat. Då har jag ändå hyfsad kännedom om min kropps kapacitet. Men just detta lopp blev en rejäl flopp. Sega lår från början till slut, trodde det skulle lossna under resans gång. Men det var slit och tandagnisslan som gällde

Link to comment
Share on other sites

En reflektion, jag hade ungefär samma placering i år som förra årets Lidingölopp, trots drygt 2 minuters bättre tid i år. Jag tycker att underlaget var jämförbart. Så kanske att löpartrenden börjar ge lite bredare topp även om inte de bästa har blivit bättre. Eller finns det någon annan förklaring?
Link to comment
Share on other sites

Jag gjorde mitt första lopp. Kombinationen av att vara lite för klen, för tjock, halvtrasig och inte nog återhämtat från Stockholm Halvmarathon gjorde det hela på en plåga på drygt 4 timmar, jag var tokdöd efter 7 km! Dock tog jag med mig mycket positivt från loppet. Fina intryck. Gillar banan och publiken och ett suveränt arrangemang. Även medtävlarna. Såg en av de 3 som gjorde sitt 51:a Lidingölopp. Träffade en tjej som slutförde 3 klassiker denna helg, inte avundsjuk vid frukosten på söndag när hon stapplade runt på stela ben, efter totalt 45 km tävling dan innan, och förberedde sig till milen på söndag eftermiddag. Men det största var nog ändå min kollega från Försvarsmakten som gjorde loppet på drygt 6,5 timme på kryckor! Jag kommer åka tillbaka nästa år för revansch!
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...