Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Pölderkatalogen


Volevodin

Recommended Posts

  • Replies 81
  • Created
  • Last Reply

Nu är nya Pölderkatalogen ute.

De här har jag inte sett tidigare. Är den prisvärd eller skulle det fungera med vanliga penslar?  :rolleyes:

Dom är inte nya för i år iaf. Men jag förstår inte vf man ska pensla klister? Blir inte penslarna bara hårda o kletiga. Vem orkar tvätta penslar efter varje gång? Tummen funkar bäst

 

Annars är det rätt roligt att swix säljer valla för skin för 499kr. Trodde grejen med skin var att slippa valla?

Link to comment
Share on other sites

Har bläddrat igenom Pölderkatalogen och bortsett från Turnamicbindningen är den stora nyheten för mig på sid 23. Jag har här skrivit om att jag önskade en galosch till pjäxorna, så att man kunde köra bil säkrare och ha dem från omklädningsrummet ut till spåret (ofta grus på vägen) eller vid uppvärmning före lopp. Där finns Alpinas galosch EO 2.0 som tydligen skall passa till alla pjäxor. Visserligen dyra (499 kr) men ändå efterlängtade, nu kan man ta på pjäxorna hemma innan man kör till spåret.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Kanske kunde bli ett kul program med Pölder som programledare i längdskidornas motsvarighet till "På vinden"?

Här ett avsnitt som har vissa likheter med vallning:

Jo finns en del kopplingar till längdkommersen helt klart :) framförallt tycker jag alla dessa skinprofukter passar in. Inte ska väl dom dumma konsumenterna få komma undan med smidigheten med skin. Nänänä lura på dom massa lulllull bara. Klart även skinen måste vallas. Helst i månljus. Pölder myser.
Link to comment
Share on other sites

Igår köpte jag 1 l Kemetyl T-vit på Ica Maxi för 35 kr, gick sen in på Stadium och där sålde de 1 l Skigo vallaborttagningsmedel för 129 kr. Jag öppnade korken och lukten var exakt densamma som T-vit - det måste vara en lysande affär att sälja samma produkt ihälld i en flaska med skidproduktnamn, samma sak med Intersport vallaborttagningsmedel.

 

Att skinnet skulle lossna om man använder andra rengöringsmedel än de specialmedel som framtagits har jag svårt att tro, nu tror jag inte de behöver rengöras kanske max en gång säsong, då det knappast är i "skitföre" man kör med skin. Jag kan ju vara försöksperson och skulle det hända något, lovar jag att meddela det på forumet.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...