Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Världscupen - Fantasy (dvs tippa resultat)


HW

Recommended Posts

Jeg droppet Iversen og er fornøyd med det, men har f.eks. Niskanen i stedet. Husker ikke riktig argumentet bak det valget, etter 15 klassisk ser det ut som en miss. Har også Hellner og Manificat, håper de smeller til idag. Valgte Golberg over Tønseth pga sprinten, blir nok ikke å lønne seg i totalen.

 

At det er såpass vanskelig å treffe virkelig bra helg etter helg viser at dette spillet virkelig lever. :)

Tror Iversen nollar idag, men vi får se. Grattis till det valet. Oflyt för dig att Niskanen hade dåligt fäste i går, han hade behövt en massa bonussekuner + sluta topp 3 igår för att vara ett bra val. Tog inte ut Niskanen pga att det är så mycket fristil denna tour.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.8k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Niskanen DNS, så han var altså et like dårlig valg som Iversen - dårligere kanskje. Cologna gjorde det mye bedre til slutt enn jeg hadde regnet med, til tross for at det var et klassisk løp i midten. Ikke godt nok, men håper jeg avslutter topp 30.

 

Tar med meg det positive inn i neste sesong. I september skal jeg opp på breen i Val Senales og tippe fotball i høyden for å forberede meg. Kanskje kjøre noen økter med three-card Monte på Gran Canaria eller Trivial Pursuit på Olympiatoppen. Topp 10 neste år!

Link to comment
Share on other sites

Diggins och Niskanen var ju inte helt rätt den här helgen även att de plockar lite placeringar idag. Hur många hade med Ida?

Funderade på Falk i stället för Diggins men inte en tanke på Ida.

 

Medioker tour av mig liksom hela säsongen. Saknar den där sista edgen.

Link to comment
Share on other sites

Funderade på Falk i stället för Diggins men inte en tanke på Ida.

 

Medioker tour av mig liksom hela säsongen. Saknar den där sista edgen.

Ja, förra året hade jag nåt hugg på pallen nån helg. I år är bästa insatsen VM som inte räknas med...

Sen är ju tumregeln att inte välja mellan Harvey och Cologna utan ta båda. Skippa humörnorskarna och gå på slitvargarna. Och Jacobsen gör tvärtom hur man än tippar ;)

Link to comment
Share on other sites

Trots vi är 6 stycken som är bättre än Skidsnacks bästa spelare förlorar vi rejält mot dem och blir "bara" trea i ligarankingen.

 

Vi får antingen:

a ) lobba för en regeländring till nästa år

b ) börja optimera ligapoängen genom att ha några som spelar för totalen, några som endast fokuserar på sprintloppen och några som endast fokuserar på distansloppen

Link to comment
Share on other sites

Trots vi är 6 stycken som är bättre än Skidsnacks bästa spelare förlorar vi rejält mot dem och blir "bara" trea i ligarankingen.

 

Vi får antingen:

a ) lobba för en regeländring till nästa år

b ) börja optimera ligapoängen genom att ha några som spelar för totalen, några som endast fokuserar på sprintloppen och några som endast fokuserar på distansloppen

Moraliska vinnare :D
Link to comment
Share on other sites

Ställningen i Skidforumligan 2017 blev:

 


Iivorld Champion 23157

Noahs Ark 23154

Dope & the Disciples 22973

Olas Reseptfrie Raketter 22676

Forehandloop 22537

Infjärdens Elljusspår 22340

Smålänningens team 22324

kretiochpleti's Team 22314

snowkalle's Team 22266

artur's Team 22175

jenseriksson's Team 22133

xc13's Team 22038

HW's Team 21967

Bigpinkcake's Team 21937

Mr Winterbottom's Team 21836

Pjärrys Team 21034

Ankans team 19132

Polar's Team 18874

Skidtokig 15495

ChristerHedlund's Team 14954

Stenke's Stinkers 14657

PerGU 12482

Shoffi 3814

AeroBec AF 0

Bassets's Team 0

Link to comment
Share on other sites

Huga, det här var under all kritik av undertecknad. Drammen blev som den blev med nattvasa och sportlov. Men avslutningshelgen tog jag mig faktiskt tid att fundera ... Jaja. Nya tag nästa år hoppas vi!

 

Grattis till Iivorld Champion för en välförtjänt ligaseger!

PM:a din postadress så kommer vandringspriset, en gammal blå extra, på posten! :)

Link to comment
Share on other sites

Grattis till Iivorld Champion för en välförtjänt ligaseger!

PM:a din postadress så kommer vandringspriset, en gammal blå extra, på posten! :)

Tack!  :)

Bytte alltså namn på mitt team efter att Iivo Niskanen blev världsmästare. (Namnet en kombination av Iivo och World Champion om man nu inte listat ut det.)

Link to comment
Share on other sites

Och jag kan förklara "Dope & the Disciples"...

 

Blev ju riktigt jämn kamp i toppen trots att jag föll ifrån de sista helgerna. Hade bara Niskanen och Iversen varit med/skött sig hyfsat i helgen så kanske jag hade kunnat vara med och tampas med finnar (Frazzi) och norrmän (Noah/Skinord) i toppen.

 

Grattis Frazzi! Nu får det bli "slappa" på "sofa" och ladda för 2018 ;)

Link to comment
Share on other sites

Är nöjd med mitt premiärår med 35:e plats och en delvinst. Fick dyrköpt läxa i Lillehammer om att man inte får peta stjärnor hur som helst då jag strök Halfvarsson och Ustiugov pga rapporter om magsjuka resp. skada, förlorade 600 poäng på toppen bara där. Känns som säkert spel lönar sig lite för mycket, vore kul om man kunde tjäna mer på skrällar.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Oi...ser ut som Hoffman ikke er tatt ut på landslaget.

 

http://www.langrenn.com/uttak-usas-landslag-20172018.6000012-1743.html

Løpere tatt ut til USAs landslag for sesongen 2017/2018:

 

A Team

 

Kvinner
Sadie Bjornsen
Sophie Caldwell
Jessie Diggins
Kikkan Randall
Ida Sargent
Liz Stephen

 

Menn
Simi Hamilton
Andrew Newell

 

B Team

Kvinner
Rosie Brennan

 

Menn
Erik Bjornsen
Patrick Caldwell
Scott Patterson

 

 

 

edit: Aha, og det gjør ikke så mye heller:

 

After my disappointing season, I was not renamed to the U.S. Ski Team. However, I was offered World Cup Period 1 start rights with the opportunity for more if I prove that I belong on the World Cup. Honestly, this is a perfect situation for me. It means that I am not obligated to attend U.S. Ski Team camps or to be involved in the politics of the U.S. Ski Team, but I still have the opportunity to show up on the World Cup ready to ski as well as anyone in the world. I have complete control of my preparation.

 

 

http://noahhoffman.com/looking-olympic-year-big-changes/

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Lite tudelad till de nya reglerna. Positivt att det nu antagligen blir mer spridning, förra säsongen var alla lag ganska identiska hela tiden.

 

Men jag skulle gärna ha mer info om hur och när värdet på åkarna ändras. Hoffman skriver detta på sin blogg:

Åkarnas värde ändras varje vecka. 

Menar han efter varje VC helg? Efter varje tävling? Godtyckligt en gång i veckan?

Åkarnas värde baseras antalet VC poäng 2016/17, antalet VC poäng denna säsong, samt hur frekvent en åkare blir vald av fantasyspelarna.

Hur fungerar viktningen mellan dessa tre faktorer? Hur länge kommer förra säsongen att hänga med? Kommer t.ex. förra säsongens poängdrottning Weng att bli billigare eller dyrare om hon blir tvåa i Rukatouren efter Björgen?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...