Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Världscupen - Fantasy (dvs tippa resultat)


HW

Recommended Posts

Jag är tveksam till Poltoranin, han gjorde ingen succé direkt förra veckan.

 

Halva problemet var att han inte ens startade i Drammen vilket var svårt att se då startlistorna kom samma dag. Sen var det inte bästa dan i Kollen där han bröt.

Här är en halv lösning från Kazakstans skidförbund, Poltoranin är uppsatt på alla tre distanser. http://nflg.kz/novosti/03-02-2016_sostav_scand/

Tror han kan leverera bra i sprint och klassiskt. Masstart fristil mer osäkert men ändå.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.8k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Damernas startlista är uppe på fis-ski.com

6 av mina 8 startar så nu är det bara att hålla tummarna för Stina, Kalla, norskorna och Pärmäkoski. Jämfört med andra närmast i totalen är det väldigt lika lag. Nån har valt Ida eller Haga, men har man valt finska så är det oftast Pärmäkoski som är mest allround.

Link to comment
Share on other sites

Det norske landslaget melder på Twitter at Sjur Røthe har blitt forkjølet og står over løpene i Falun.

Fan rent ut sagt vilket oflyt jag har! Poltaranin startar inte i sprinten som jag trodde att han skulle utifrån Kazakstans Skidförbund och nu rök Röthe på lör-sön också. Bara Krogh, Northug och Ustiugov på startlinjen idag. Nu vill det till att Dyrhaug och Tönseth levererar i Röthes frånvaro till helgen.

Link to comment
Share on other sites

Det norske landslaget melder på Twitter at Sjur Røthe har blitt forkjølet og står over løpene i Falun.

Kunde de inte ha meddelat det lite tidigare. Suck.

 

Såg inte sprinten, men ramlade Ustiugov? Han körde ju bra i kvalet.

 

Skönt dock att jag dissade Brandsdal och valde Hattestad i stället. Störande att ryssen vann dock, men 80 poäng på Hattestad är bra och kommer hålla en bit denna helg.

 

Edit: Verkar som "alla" andra också har Röthe. Inte så stor fara då. Större miss att inte ha Harvey i laget vad det verkar. Han kan nog komma en bit över 100 poäng denna helg. Hoppas han drar på sig en förkylning eller nåt så det inte inträffar.

Link to comment
Share on other sites

Kunde de inte ha meddelat det lite tidigare. Suck.

 

Såg inte sprinten, men ramlade Ustiugov? Han körde ju bra i kvalet.

 

Skönt dock att jag dissade Brandsdal och valde Hattestad i stället. Störande att ryssen vann dock, men 80 poäng på Hattestad är bra och kommer hålla en bit denna helg.

Har bara sett resultatlistorna. Pallen på damerna var väntad men inte alla som har med Falla och Stina. Pärmäkoski, Jacobsen och Kalla ger lite ströpoäng.

 

Northug och Krogh är stabila. Ustiugov får man ta för vad det är. Kriukov lär inte många ha med. Jag funderade på Hattestad men då hade jag plockat bort Tönseth och inte Röthe så det får vi se vad det blev på sön. Grattis till Hattestad Frazzi!

Link to comment
Share on other sites

Såg inte sprinten, men ramlade Ustiugov? Han körde ju bra i kvalet.

 

 

 

Ja, ut av siste sving så det ut som han fikk en hekt eller noe, gikk med nesen først rett i snøen. Han lå relativt godt an og virket sterk før det.

 

Jeg hadde med Harvey forrige helg, han virket helt ute av form så da droppet jeg ham denne. Han holder nok på å toppe formen til touren på hjemmebane, så da er han vel en god kandidat i Lahti også.

 

Jeg valgte Brandsdal fordi det sto at han skulle gå i Falun også på første uttak. Når det så kom en ny beskjed om at han ikke skulle gå tenkte jeg at han uansett var en god sprintspesialist, da var det dumt å ikke bytte med Fossli som ville ha revansj etter Drammen. Men ikke så ille resultat. Alt i alt hadde jeg 6 løpere i finalen, 1 i semi, 2 i kvarten.

Link to comment
Share on other sites

Ja, ut av siste sving så det ut som han fikk en hekt eller noe, gikk med nesen først rett i snøen. Han lå relativt godt an og virket sterk før det.

 

Jeg hadde med Harvey forrige helg, han virket helt ute av form så da droppet jeg ham denne. Han holder nok på å toppe formen til touren på hjemmebane, så da er han vel en god kandidat i Lahti også.

 

Jeg valgte Brandsdal fordi det sto at han skulle gå i Falun også på første uttak. Når det så kom en ny beskjed om at han ikke skulle gå tenkte jeg at han uansett var en god sprintspesialist, da var det dumt å ikke bytte med Fossli som ville ha revansj etter Drammen. Men ikke så ille resultat. Alt i alt hadde jeg 6 løpere i finalen, 1 i semi, 2 i kvarten.

Okej, han strular ofta till det Ustiugov och när han åker bra är han inte i mitt lag.

 

Samma resonemang gällande Harvey förra helg. Men borde han inte vara lite tung av träning om han satsar på sin hemmatour. Är mycket överraskad att han blev så bra som 7a idag.

 

När det gäller Brandsdal så valde jag bort honom pga att han åkte femmilen för några dagar sen. Tufft att möta fräscha sprinters då så räknade att han inte kommer räcka till för topp 3 och då föll han bort. Att han skulle åka så dåligt som han gjorde i dag trodde jag dock inte.

 

larsbern: Tack, riktigt nöjd med Hattestad. Det var det sista bytet jag gjorde.

Link to comment
Share on other sites

Resultaten på http://www.noahhoffmanfantasyxc.com/är redan uppe. Ligger kvar på delad 41:a plats trots den usla utdelningen på herrarna. Kan bli lite bättre i helgen även att Röthe har rykt. En del andra framför har också valt Röthe. Nån hade t.o.m. Cologna. På damsidan beror det på vad sprintrarna Stina och Falla kan prestera på distans. Känns som att risken är rätt överhängande för avhopp, främst från Falla.
Link to comment
Share on other sites

Ja, Falla har nesten ikke gått distanse denne sesongen, bare i Ruka og hjemme på Lillehammer. Er det bekreftet at Stina skal gå i Falun? Det ligner jo litt på distansene i Ruka, da gikk hun jo veldig bra.

 

Om dere kjenner noen i Falun, be dem heie på Poltoranin. Han trenger å ta noen poeng!

Link to comment
Share on other sites

Ja, Falla har nesten ikke gått distanse denne sesongen, bare i Ruka og hjemme på Lillehammer. Er det bekreftet at Stina skal gå i Falun? Det ligner jo litt på distansene i Ruka, da gikk hun jo veldig bra.

 

Om dere kjenner noen i Falun, be dem heie på Poltoranin. Han trenger å ta noen poeng!

Stina kanske vill köra för hemmapublik, vi får se. Men Falla har ett grundmurat fokus på sprintcupen.

Link to comment
Share on other sites

Ja, og han pleier ikke å gjøre det veldig bra på individuell start uansett. Det er vel flere år siden sist han var på pallen i et løp uten felles- eller jaktstart. Kanskje en slik hviledag er det han trenger for å kunne henge på Sundby og spurte ham ned i siste bakken? Sundby sier han aldri har vært så sliten som etter femmilen. http://www.nrk.no/sport/_-kjentes-ut-som-jeg-hadde-fatt-juling-av-10-12-karer-1.12801207

 

Og så snakkes det litt om staking opp Mördarbacken...kan bli interessant.

Link to comment
Share on other sites

Röthe sjuk, Northug vilar, Poltoranin inte med i startlistan... Snart får det bli lotto istället.

Största nackdelen för mig i och med detta är att Harvey kommer att ta mer poäng. Poltoranin har jag inte med i laget, gissade att allt inte stod rätt till då han åkte dåligt och avbröt sin favoritdistans i Kollen.

Link to comment
Share on other sites

Høydeopplegget til russerne fungerer bra, det er noe å se opp for i fremtiden. Også veldig godt klassiskløp av Manificat. Jeg valgte sistnevnte bort pga klassiskdistansen, han blir nok veldig god i morgen også selv om fellestart blir en litt annen dynamikk.

 

Ikke kjempefornøyd med egne valg bortsett fra Diggins og Pärmäkoski, spesielt Diggins hadde jeg ikke trodd skulle gjøre det så bra i klassisk. Men selv om hun er best i skøyting så sliter hun litt med fellesstarter.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...