Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Världscupen - Fantasy (dvs tippa resultat)


HW

Recommended Posts

  • Replies 1.8k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ja, vilka tror ni får gå stafetten i de norska förstalagen?

Damerna: Johaug-Östberg-Weng känns självskrivna men sen står det väl mellan Jacobsen, Haga och Falla.

För svenskorna står det mellan Rydan, Wikén oh Haag vem som får köra med Kalla-Nilsson-Ingemarsdotter.

På herrsidan för Norge så är det lite som med deras damer. Sundby-Northug-Krogh känns självskrivna och sen är det Dyrhaug, Tönseth, Holund och Röthe som slåss om fjärdeplatsen.

Tipset är att kolla startlistorna ordentligt innan och fylla på fullt ut med 8 av varje ;)

Link to comment
Share on other sites

Varför fick inte Ebba Andersson åka förra helgen? Får hon åka i Lillehammer?

På Sportnytt igår sa dom att hon varit sjuk och missade premiären i Bruksvallarna och då är det nog svårt att få en plats till en VC-premiär om man inte tillhör A-landslaget. Sen brukar man inte matcha juniorer så hårt mot seniorerna heller.

Link to comment
Share on other sites

De har nu gjort ett förtydligande angående stafettpoängen. Alla stafettlag får poäng i Fantasytävlingen, även Norge II och III osv...

 

"We have made an amendment to the rules of how relay races are scored. Although only one relay team from each country, designated by that country before the start of the race, receives FIS Nations Cup points for relay races, we will award fantasy points to every skier on every team in the top 30 (meaning that every competing athlete will likely earn points). The points an athlete receives will be equal to the number of Nations Cup points their team would score if all finishing teams scored points divided by the number of athletes on the team."

Link to comment
Share on other sites

Laguttagningen är klar för helgen.

Mycket norskor/norrmän, lär göra bra ifrån sig på hemmaplan. Kompletterat med en revanschlysten Kalla, finskor i bra form och stabila ryssar. Tyvärr tror jag inte på Ingemarsdotter, men blir gärna motbevisad. Sista funderingen är om man ska byta femte norskan mot en finska? Andralaget i stafetten på norska herrsidan lär göra bättre ifrån sig än motsvarande damer.

Link to comment
Share on other sites

7 av damerna bland de 15 första och hela pallen men jag hittar inte Roponen. Har hon blivit sjuk? Hon stod ju med i startlistan.

Ser lovande ut bland herrarna också, hela tättrion finns med i tipset. De är ryssarna Legkov och Vylegsjanin som inte når fram riktigt.

Roponen är väl i Italien har jag för mig!
Link to comment
Share on other sites

Svenska herrlaget sammanlagt drygt 30 min efter Sundby. Damlaget knappt 23 min efter Johaug på halva distansen. Ganska bra värdemätare på svenska kapacitetsloppsstatusen. Även om Hellner Richardsson Olsson Halfvarsson hade minskat gapet lite såklart.

 

Tur den här tävlingen finns så att man får heja fram lite poäng  :rolleyes:

Vylegzjanin först på 39:e plats känns ju sådär och sen DNF på Krogh. Nån som vet varför? jag såg bara andra halvan av sändningen.

Klantigt att plocka ut Roponen. Måste ha förväxlat med Mononen. Det dumma är att hon ger ju inga poäng imorgon heller... :huh:

Link to comment
Share on other sites

Lyckades precis som Lars Bern få in de 3 första på båda loppen idag och 7 av 8 damer top 15. Och på herrloppet såg det fantastiskt bra ut ett tag under den klassiska delen när 6 åkare var loss och jag hade 5 av dom i mitt lag. Men både Tönseth och Di Fabiani sprack ju rejält sen...

Link to comment
Share on other sites

Ser bra ut efter halva damstafetten. Norska och finska förstalagen i topp med norska andra på tredje (6 av 8 med där). Svenskorna får jobba ikapp så att Kalla kommer minst på fjärdeplats. Slarvet med Roponen är inget att göra åt. Man skulle valt Falla eller möjligen Mononen som jag förväxlade Roponen med.
Link to comment
Share on other sites

Snart 4000 poäng och plac 250-nånting totalt. Bara 5:a i skidforum-ligan, men ni är ju skarpa hjärnor här som hänger med ;)

Nästa helg i Davos blir intressant när man ska hitta 8 av vardera som presterar bra både i indviduell 2-/3-mil och i sprint. Båda fristil. Blir väl hela norska landslaget som vanligt=helgardering :D

Link to comment
Share on other sites

Lillehammer var en ganska klurig nöt att knäcka och nästa vecka ser ännu knepigare ut.. Säkrade äntligen ledningen genom att plocka bort de utan möjlighet att plocka poäng i stafetten.

 

Börjar redan planera inför nästa vecka och det blir som sagt knepigt med tanke på distans och sprint.. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...