Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Världscupen - Fantasy (dvs tippa resultat)


HW

Recommended Posts

  • Replies 1.8k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hellner står över 15km. Kan vi samla ihop vad som är bekräftat för herrarna så att man slipper felval?

 

LÄGGER SENASTE UNDER DETTA:

Finska laget: Heikkinen, Jauhojärvi, Niskanen, Lehtonen

http://www.kestavyysurheilu.fi/hiihto/15607-lehtonen-taydentaa-15-kilometrin-suomalaismiehiston

 

Fransmännen: Manificat, Gaillard, Parisse, Jeannerod. Eftersom det är klassiskt tror jag inte ens Manificat kan slå sig in topp-8.

http://www.ffs.fr/news/coupe-du-monde-dotepaa-la-selection-43399

 

Norrmännen samt att Ustiugov avstår (inte officiellt): Sundby, Dyrhaug, Tønseth och Klæbo.

http://www.vg.no/sport/langrenn/ski-vm-2017/emil-iversen-vrakes-fra-vm-laget-til-15-kilometeren/a/23936450/

Link to comment
Share on other sites

Harvey har lite röten statistik på klassiska lopp med individuell start så jag drar en riktig rövarchansning på att den odödlige Bessmertnych gör en bra insats på onsdag. Svårt att välja mellan honom, Larkov och Belusjanov. Den sistnämnde kan ju bli en riktig rökare med tanke på vad han gjort innan i juniormästerskap. Annars är det norska kvartetten, finnar och Olsson.

 

Damerna är också norskor minus Østberg, Pärmäkoski, Kalla, Kowalczyk, Tjekalova och sen toppade jag med Kyllönen fast det blir väl en annan (eller fler) finska som gör bra ifrån sig.

Link to comment
Share on other sites

Helsike...hadde en eller annen idé om at Holund, ikke Dyrhaug, var sikker på laget etter Otepää. Gikk og la med tidlig og. Traff riktig på de tre andre i alle fall.

 

Ja, jag blev förvånad när du valt Holund. Trodde du hade nån sista minuten inside där.

Annars verkar flera valt nån eller ett par ryssar och Johan Olsson är mer av en outsider. Man har ju ingen aning var gubben står men han kan leverera i förtid som i Falun.

Link to comment
Share on other sites

Ja, jag blev förvånad när du valt Holund. Trodde du hade nån sista minuten inside där.

Annars verkar flera valt nån eller ett par ryssar och Johan Olsson är mer av en outsider. Man har ju ingen aning var gubben står men han kan leverera i förtid som i Falun.

Bessmerknyth tror jag blir grymt farlig! Klar pallkandidat. Han är eminent i klassiskt och låg bra med i Skiatlonen tills det strulade för honom men en ihophakning på typ sista varvet. Bland damerna petade jag Östberg så nu tar hon garanterat medalj. Sedova och Stadlober har form så de slåss om topp8.
Link to comment
Share on other sites

Jeg må være nøye på å lese forum og nettaviser sent på kvelden, det blir samme situasjon på stafetten og femmilen! Er absolutt ikke trygg på Olsson, men det er ikke altfor stor gambling å regne ham med topp 8. Nå er min siste sjans for full uttelling å fly over til Lahti og ta en Tonya Harding på Dyrhaug.

 

HW, jeg droppet Jacobsen så da er de vel begge på pallen!

Link to comment
Share on other sites

Jeg må være nøye på å lese forum og nettaviser sent på kvelden, det blir samme situasjon på stafetten og femmilen! Er absolutt ikke trygg på Olsson, men det er ikke altfor stor gambling å regne ham med topp 8. Nå er min siste sjans for full uttelling å fly over til Lahti og ta en Tonya Harding på Dyrhaug.

 

HW, jeg droppet Jacobsen så da er de vel begge på pallen!

Vad gör man inte för att slåss i toppen :)
Link to comment
Share on other sites

:)

Niskanen och Sedova istället för Kyllönen och Tjekaleva...

Kul med Anna Haag, vågade inte plocka henne.

 

1-4, 7-8, 18 och så klaff på Kyllönen.

Vi tippade väldigt lika men jag fick 11 och 12 med mig. Inte många sekunder bort att det skulle blivit bra.Kul att Haag åkte så bra! Henne trodde jag inget på. Räknade kallt med att hon skulle gå med alldeles för mycket fäste. Niskanen var dock ett alternativ till Sedova men jag tänkte Team sprinten tog kraft.

Blir kul att se kung Olsson i morgon när han kommer med en sanslös form och knäcker alla...

Link to comment
Share on other sites

Herrtipset blir ju skit då man fick gissa startlistan. Kommer kosta att inte ha Klaebo.

 

Herrstafetten blir ännu värre att ta ut i blindo. Hade varit bättre att kategorisera enligt dagar än enligt disciplin. Men de har ju gjort ett jättejobb med sidan så skall väl inte klaga.

Fick med Klaebo men Ustiugov verkar inte starta på 15 km... Bara att hoppas att de 7 man tagit ut som startar åker bra.

Link to comment
Share on other sites

Så spørs det bare skal man gamble på å treffe gull og sølv, eller skal man gardere litt? Føler ikke de russiske lagene er spesielt konkurransedyktige over fire etapper. De finske damene så jo ganske svake ut på 10-kilometeren. De hadde muligens dårlige ski, men Niskanen og Pärmäkoski var best og det er vel de som skal skøyte?

 

Blir spennende å se hvordan de finske herrene klarer seg i dag. Hvis de gjør det bra, blir stafetten litt vanskeligere å tippe, hvis ikke kjører jeg bare Nor-Swe. Hos damene er pallfavorittene Nor-Swe-Fin, mens USA spiser opp den av dem som misser.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...