Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Världscupen - Fantasy (dvs tippa resultat)


HW

Recommended Posts

  • Replies 1.8k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Intressant att kolla de som valt Ryssland i herrstafetten. De flesta safar och tar med tex Niskanen. Någon som har med Turyshev. Kanske bara vi på skidforum som tar med Bolsjunov. Sopar ryssarna hem det och övriga tips sitter där så kanske en topp 10-20 placering inte är omöjlig med bra klaff på femmilen :)

Link to comment
Share on other sites

Intressant att kolla de som valt Ryssland i herrstafetten. De flesta safar och tar med tex Niskanen. Någon som har med Turyshev. Kanske bara vi på skidforum som tar med Bolsjunov. Sopar ryssarna hem det och övriga tips sitter där så kanske en topp 10-20 placering inte är omöjlig med bra klaff på femmilen :)

 

Jo, det skulle jag behöva. Har halkat ner till 26:e plats. Nån som ser mer än topp-10 nånstans?

Link to comment
Share on other sites

Tyckte jag hade allt för lite poäng och kollade därför genom mina tips. Märker först nu att jag inte hade med Kalla på 10 km klassiskt. Vad :blink: ? Förstår inte hur jag kunnat göra det slarvfelet. Har inte varit ett medvetet val att lämna bort henne. Nåja, ett av recepten till framgång i denna tävling är att undvika misstag, så inget att skylla på. Men mina VM tips har gått så bra nu på slutet så synd att man faller på något sånt här. 80 poäng lite svårt att reparera  :(

Link to comment
Share on other sites

Samme her. En eventuell gardering med Niskanen hadde jo ikke gitt så stor uttelling etter at Heikkinen rullet seg i snøen som en glad hund.

Sant, i slutändan var svenskarna bästa garderingen. Kul att de fick en medalj till slut även att den kunde varit ädlare med bättre smörj under planken. Dags att välja damer och gissa femmil.

Link to comment
Share on other sites

Leste litt russisk forum med google translate, virker som noen sier at Ustiugov skal stå over femmilen men klarer ikke se om det er fakta eller bare spekulasjoner. http://www.skisport.ru/news/cross-country/86491/

 

 

edit: men hva med Dario på femmilen? Han gikk jo bra i dag, uthvilt med bare en liten 10 km for å få konkurranseformen på plass.

Här låter det som att Ustiugov ska åka femmilen - http://www.sport.ru/winter/Sergey_Ustyugov_vystupit_v_marafone_na_CHM/article344595/

Link to comment
Share on other sites

Norges uppställning?

Northug och Sundby är givna.

Vilka av Röthe, glöersen, tönseth, dyrhaug, krogh?

Det skulle jag gärna vilja veta. Hittar inget på NRK, Dagbladet, VG eller VG Debatt. Gløersen hade varit en intressant start, men Krogh, Dyrhaug och Røthe kanske ligger bäst till formmässigt om det ska väljas. Krogh är vansklig för han kan såväl vara med in till spurten som kliva av på en dålig dag.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...