Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Världscupen - Fantasy (dvs tippa resultat)


HW

Recommended Posts

  • Replies 1.8k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Fyra damer i finalen; 1-2, 4-5. Gött att Stina tar det! Jacobsen och Weng 19-20.

 

Två herrar i finalen. Klæbo förnedrar ju de andra. Bolsjunov gör en bra insats och blir trea. Resten tar ströpoäng på plac 10, 12, 14, 16, 23 och 27. Kanske att man skulle tagit Taugbøl istället för Oskar Svensson.

 

Såg ni att Stina drog loss skidan i fällningen på mållinjen? Turnamic?

Link to comment
Share on other sites

Fyra damer i finalen; 1-2, 4-5. Gött att Stina tar det! Jacobsen och Weng 19-20.

Två herrar i finalen. Klæbo förnedrar ju de andra. Bolsjunov gör en bra insats och blir trea. Resten tar ströpoäng på plac 10, 12, 14, 16, 23 och 27. Kanske att man skulle tagit Taugbøl istället för Oskar Svensson.

Såg ni att Stina drog loss skidan i fällningen på mållinjen? Turnamic?

Ja jag tänkte också på att hennes skida lossnade och funderade på hur det gick till. Mina rottefella bindningar skulle nog gå sönder innan de släppte pjäxan. Har aldrig lyckats med det i någon vurpa.

Link to comment
Share on other sites

Dream team Davos

 

Östberg 145

Nilsson 100

Pärmäkoski 89

Haga 80

Falla 80

Randall 78

Diggins 66

Weng 61

 

6/8 för min del. Skräll att både Björgen 29 och Kalla 32 är utanför topp 8. 

 

Bolshunov 120

Ustiugov 106

Manificat 100

Kläbo 100

Pellegrino 80

Hakola 50

Kruger 50

Cologna/Jouve 45

 

5/8 för min del. Holund 32, Chervotkin 29, Jylhä 20 samlar ändå OK poäng åt mig.

 

Bra helg. Har med samtliga högpoängare 80+ och samlar en hel del ströpoäng. Kommer vara rätt nära segern för denna helg.

Link to comment
Share on other sites

Plockade 20 plac i totalen igår men nu går det utför igen. Har också 6 av 8 damer fast med Kalla och Jacobsen utanför. Värre på herrsidan där jag bara har ryssarna och Klæbo. Harvey tar mindre poäng än vanligt och sen är det strö på Iversen, Fossli, Skar och Oskar Svensson.

Inte helt tokigt att ställa över Sundby och Bjørgen. Skulle gärna ha råd med Pärmäkoski.

Link to comment
Share on other sites

Tror faktiskt de flesta som lyckats skaffa ett lag har rätt bra koll. Särskillt i de fall de faktiskt står i tidningen fem dagar innan.

Gjorde lite stickprov på lag i vår liga och skidsnack. Folk i toppen hade sålt Iivo.

 

Men det var också som jag befarade att många inte hade koll. Några har troligtvis samma lag som i Ruka med Iivo kvar då. En i skidsnackligan hade skaffat ett lag inför Davoshelgen och köpt honom fast han inte skulle delta :rolleyes: .

 

Han sjönk i pris från 6427 till 6076.

Link to comment
Share on other sites

Gjorde lite stickprov på lag i vår liga och skidsnack. Folk i toppen hade sålt Iivo.

 

Men det var också som jag befarade att många inte hade koll. Några har troligtvis samma lag som i Ruka med Iivo kvar då. En i skidsnackligan hade skaffat ett lag inför Davoshelgen och köpt honom fast han inte skulle delta :rolleyes: .

 

Han sjönk i pris från 6427 till 6076.

Bra span! :) det är alltså vad man kan förvänta sig när en duktig populär åkare avstår en helg.. ca 400$ i popularitetstapp.

Link to comment
Share on other sites

Delad 2:a i Davos!

 

Är med i matchen igen efter en medioker start.

Bra jobbat! Själv trillade jag ner igen framför allt efter herrarnas distanslopp.

 

Glöm inte bort att tjäna några hundralappar på de som sjunkit i värde efter helgen.

 

Toblach gör nog att man byter sprintstjärnorna mot andra kanoner.

Link to comment
Share on other sites

Sundby.. är det början på slutet eller var föregående helg bara ett resultat av att han hade magsjuka(!) under veckan. Efter att varit 2a i Ruka totalen och 2a i Lillehammer så talar folk om att han är slut..  låter hårt? Bortsett från i helgen är det trots allt bara pojkvaskern Kläbo som varit bättre (förutom sprint alltså)

 

Vad tycker ni? ska man sälja eller ge gubben en chans till :)

Link to comment
Share on other sites

Sundby.. är det början på slutet eller var föregående helg bara ett resultat av att han hade magsjuka(!) under veckan. Efter att varit 2a i Ruka totalen och 2a i Lillehammer så talar folk om att han är slut..  låter hårt? Bortsett från i helgen är det trots allt bara pojkvaskern Kläbo som varit bättre (förutom sprint alltså)

 

Vad tycker ni? ska man sälja eller ge gubben en chans till :)

Ja, jag sitter på andra sidan och undrar om jag ska köpa in igen?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...