Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Världscupen - Fantasy (dvs tippa resultat)


HW

Recommended Posts

  • Replies 1.8k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Kalla ligger 5:a i touren och har samlat 125 poäng hittills. Ida Ingemarsdotter först på 11:e plats totalt men har ändå samlat mer poäng: 215, hela 90 mer än Kalla. Det är reglerna med sprintbonussekunderna som har orsakat denna skevhet. Hittills har det alltså lönat sig att ta ut åkare med tydlig sprintprofil framom distansprofil. Det lag som har samlat mest poäng i touren hittills har också relativt sprintbetonade åkare med bl.a. Pellergrino, Falla, Ingemarsdotter, Ustiugov och Nilsson.

 

Nu kommer dock fyra distanslopp på rad, samt totalställningen, så vi får se hur länge sprintertyperna håller. Själv har jag prioriterat allroundåkare med mer distansprofil i mitt lag och är lite efter just nu. Räknar dock med att börja plocka nu.

 

Men en sak kan man slå fast redan nu. Om man nödvändigtvis har missat sig och tagit ut en åkare som bryter är det betydligt bättre att ha en sprinter än distansåkare. Distansåkarna får sin fulla belöning såpass sent i touren.

Link to comment
Share on other sites

Blir ännu en knivig helg att tippa.

 

Fegheten lönade sig, blev plac 44/1813. Bäst på Skidforum? Tyvärr är jag ute ur matchen eftersom jag missade deadline för Ruka.

 

Hade uteslutande Norge frånsett Cologna, Kalla och Niskanen. Förbisåg Holund tyvärr. Borde även haft Slind istället för Harsem.

Imponerande kretiochpleti. Jag håller på dig och att du blir bäst på skidforum. Och kul att träffa dig på Ormberget så vi fick reda ut ett tidigare missförstånd. Det skulle vara roligt om du det gick att presentera en lista på placeringarna för skidforums medlemmar. För mig ser det ut som att vår finske vän Frazzi och larsbern lyckats rätt så bra också men att få en totalbild vore ju kanon. Om man skriver upp listan för er tre och andra ni vet så kanske andra hör av sig och listan kan kompletteras. Snart gär ju startskottet för nästa etapp.  :)

Link to comment
Share on other sites

Imponerande kretiochpleti. Jag håller på dig och att du blir bäst på skidforum. Och kul att träffa dig på Ormberget så vi fick reda ut ett tidigare missförstånd. Det skulle vara roligt om du det gick att presentera en lista på placeringarna för skidforums medlemmar. För mig ser det ut som att vår finske vän Frazzi och larsbern lyckats rätt så bra också men att få en totalbild vore ju kanon. Om man skriver upp listan för er tre och andra ni vet så kanske andra hör av sig och listan kan kompletteras. Snart gär ju startskottet för nästa etapp.  :)

 

Mitt team för TdS är följande. Tyvärr har Jacobsen och Glöersen hoppat av så båda är decimerade till sju och då tappar man mot täten varje dag.

 

Men

SUNDBY Martin John...Nation : NORScore : 1104

NORTHUG Petter Jr.Nation : NORScore : 738

KROGH Finn HaagenNation : NORScore : 570

ROETHE SjurNation : NORScore : 415

COLOGNA DarioNation : SUIScore : 327

MANIFICAT MauriceNation : FRAScore : 318

LEGKOV AlexanderNation : RUSScore : 266

GLOEERSEN AndersNation : NORScore : 256

Women

JOHAUG ThereseNation : NORScore : 973

OESTBERG Ingvild F...Nation : NORScore : 951

WENG HeidiNation : NORScore : 729

NILSSON StinaNation : SWEScore : 647

PARMAKOSKI KristaNation : FINScore : 505

KALLA CharlotteNation : SWEScore : 488

NISKANEN KerttuNation : FINScore : 423

JACOBSEN Astrid Uh...Nation : NORScore : 412

Link to comment
Share on other sites

Gött med revansch för den gode Kroogh idag!

Prickade in hela pallen, men sen var det bara Cologna som levererad anständigt på 7:e. Övriga på 14, 15 & 17 - 249 poäng inklusive bonuspoängen.

Tror Northug brände sin chans där att kunna vara med i matchen, men han är inte i riktigt slag.

Link to comment
Share on other sites

Johaug imponerar och gott jobbat av Kalla. Rydqvist var också stark.

Knep plac 1-5 men sen tappade tyvärr Pärmäkoski till 8:e så där rök en del poäng. Synd att Stina klappar igenom uppför backen och blir 24:a -1496 poäng för totalen.

 

Stämmer det att de får både etappoäng 50, 46, osv plus totalpoängen 400, 320, osv?

Link to comment
Share on other sites

Stämmer det att de får både etappoäng 50, 46, osv plus totalpoängen 400, 320, osv?

Etappoäng för åktiden + totalpoäng för placering i touren borde det vara ja. Så delas VC poängen ut.

 

Har haft en fajt mellan Kyllönen och Ingemarsdotter denna tour. Velade mellan de två om sista platsen i mitt lag och valde Kyllönen. Ingemarsdotter har haft ledningen poängmässigt hela touren, men på slutet plockade Kyllönen in. Om jag räknat rätt blev det 396-382 till Kyllönen :). Nu behöver jag inte gräma mig över det valet.

 

Sen borde man valt Haga i stället för Jacobsen, men det är mer otur än oskicklighet så det grämer jag mig inte över.

 

Är nöjd med vad mitt damlag med 4 norskor, 3 finskor och Kalla presterat. Alla blev topp 8 i touren (bortsett från Jacobsen som bröt).

Link to comment
Share on other sites

Nej, han klättrar inte alls bra :( Ock vilket minus det blir att inte ha Ustiugov i laget. Jag fegade och tog inte ut honom. Nej, herrklassen sket sig. Bara att konstatera.

Kan bara hålla med. Valde Legkov istället för Ustiugov och så Glöersen istället för Tönseth, Dyrhaug eller Holund. Att sen även Cologna försvinner är ju maximal otur. Dock flyt med Krogh och Northug sköter sig hyfsat sista, men de har ju alla med.

Herrarna (6 av 8) blev till slut 1-2, 4, 6, 12 och 14.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...