Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Moraloppet (före detta Intersportloppet)


Davidssoneddie

Recommended Posts

Var ett kul lopp. Snabbare än jag förväntat mig. Klarade mig precis från masskraschen i början av loppet. När man kommit några hundra meter så flöt det på bra och det korkade inte ihop sig. I övrigt lätt att göra omkörningar och åka i sitt tempo. Hittade ett väldigt bra flyt och är nöjd med genomförandet av loppet. Hur blir seedning på loppet tror ni?
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 236
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ifall man kollar i resultatlistan vilka som är stabila elitledsåkare och jämför grovt hur seedningen såg ut på Craft Skimarathon för ett par veckor sedan så gissar jag på:

 

1:44 Elitled

1:54 Led 1

2:04 Led 2

2:14 Led 3

2:24 Led 4

2:34 Led 5

2:44 Led 6

2:59 Led 7

3:14 Led 8

3:29 Led 9

Link to comment
Share on other sites

Jo nog hade folk lite panik i början. Vet inte om det är seedningshetsen eller annat, men vissa har väldigt bråttom i starten trots kö.

Backen upp på vägen mot Hökberg var intressant... lång och seg.

Slingan efter Hökberg var usel, en smal väg med snösörja, där blev man också trött tillbaka upp mot vätskekontrollen.

Link to comment
Share on other sites

Ifall man kollar i resultatlistan vilka som är stabila elitledsåkare och jämför grovt hur seedningen såg ut på Craft Skimarathon för ett par veckor sedan så gissar jag på:

 

1:44 Elitled

1:54 Led 1

2:04 Led 2

2:14 Led 3

2:24 Led 4

2:34 Led 5

2:44 Led 6

2:59 Led 7

3:14 Led 8

3:29 Led 9

Ser rimligt ut även om det finns 4-5 åkare som startar i VL0 mellan 1:44-1:45. Så är det marginellt om gränsen dras vid 1:44 eller 1:45. Jag klarar led 4 i vilket fall. :) 

 

Snabbt lopp och tacksam att de fick till ett lopp öht. Verkar mörkt på seedningsloppsfronten framöver för en stockholmsbo. Brukar köra Bessemerloppet varje år men ska väl mycket till om de kör loppet i år. 

Link to comment
Share on other sites

jag åkte på blanka skidor också. trodde att det skulle bli tufft att staka upp vid hökberg men det blev ett långt led alla åkte på eftersom de lagt en smal bredd med snö upp så det gick lugnt och var glad precis som under craft ski marathon iår att jag valde att staka. Ligger nog på gränsen till att klara led 3 :unsure: missade med 3 min sist i craft. men seedade iaf upp mig till 4an då :D

Link to comment
Share on other sites

Hur mycket skiljde det i tid för er mellan start till vändpunkten och från vändpunkten till mål? Själv tappade jag ca 11min.. Gick lite smått in i väggen efter hökbergskontrollen..

Har du räknat in att från vändpunkten till mål var längre än start ca 2km längre enligt min klocka. 11min kanske inte var så farligt trots en gnutta väggning. Vet dock inte om det var mer nerför hem möjligtvis. I vilket fall så slutade det med 6,5min längre på hemvägen men något högre snittfart.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...