Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Nya dyra/ bra? värstingpjäxor.


jola61

Recommended Posts

Vi har sett tendensen sedan Madshus introducerade sin Supernano skate. Extrema och svindyra värstingpjäxor. Om denna utveckling är bra eller dålig låter jag alla sin egen åsikt om. Min fråga är:

Har någon här testat och kan delge oss vad det är som gör dessa pjäxor så dyra/ bra? Förutom carbonet och den låga vikten.

Link to comment
Share on other sites

Vi har sett tendensen sedan Madshus introducerade sin Supernano skate. Extrema och svindyra värstingpjäxor. Om denna utveckling är bra eller dålig låter jag alla sin egen åsikt om. Min fråga är:

Har någon här testat och kan delge oss vad det är som gör dessa pjäxor så dyra/ bra? Förutom carbonet och den låga vikten.

Jag har EJ testat dessa, men vill bara tillägga att det är ju väldigt subjektivt vad som är bra och dåligt.  När jag köpte nya pjäxor hade jag egentligen bara två orubbliga krav:  De skulle sitta skönt på foten och helst funka även i -25 utan kalla tår. Pjäxor som offrar fodring för att spara gram var alltså helt ointressanta för mig, men samtidigt högst på önskelistan för en del andra.  :)

Link to comment
Share on other sites

Köpt Ross premium skate pjäxan för 4,5kkr. Hade tidigare Fischers budget pjäxa. Nu åker jag skate..!

Pjäxan för skejt betyder mkt mer för åkningen än i klassisk åkning. Att få en helgjuten superstabil sko dör foten sitter som i skruvstäd uppnås bara i dessa prisklasser

Link to comment
Share on other sites

En fördel är att stenar och skit inte fastnar så lätt i den öppnare mönstringen under sulorna. :)

 

Angående vikten så är Super Nano tydligen aningen tyngre jämfört med nyaste Nano Skate.

Mot gamla standardskon i samma storlek är de knappt 30 gram lättare (storlek 44,5 - 586 g vs. 614 g). Och då är de dessutom lite trängre (en halv storlek kanske?).

 

Förövrigt är det bra märkligt att inte jola har ett par av dessa. ;)

Link to comment
Share on other sites

Köpt Ross premium skate pjäxan för 4,5kkr. Hade tidigare Fischers budget pjäxa. Nu åker jag skate..!

Pjäxan för skejt betyder mkt mer för åkningen än i klassisk åkning. Att få en helgjuten superstabil sko dör foten sitter som i skruvstäd uppnås bara i dessa prisklasser

Ross värsting är dyr, men når ändå inte upp i pris till de galna prisklassera. Den är ju hälften billigare än Salomons kolfiber.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...