Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Halvvasan som seedning


jonzzon79

Recommended Posts

  • Replies 64
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 1 month later...

förra året var det ganska många i 0-ledet. i alla fall så pass många att det var viktigt att komma i tid och lägga ut skidorna tidigt om man vill hänga med i starten. Det är några knixar kort efter starten som är viktiga att komma rätt in i. Förra året var seedningen ok och passade för det mesta till resultat på vasaloppet iaf i led1 såsom jag såg. 

Link to comment
Share on other sites

Lurar också på halvvasan, frågan är hur bra man återhämtar sig till söndagen ligger på gränsen till led 4 nu.

Ser ut att var bättre före på tisdag än vasaloppet i nuläget. Halvvasan får bli tömningslopp/pass

Om du är på gränsen till led4 åkare så är du i mina ögon vältränad och borde återhämta bra fram till söndagen.

Så resonerar jag i vart fall. Jag ska själv åka HV och VL och har samma åkkapacitet som du:-)

 

Hur länge brukar kroppen din vara trött och seg efter ett vanligt seedningslopp på 42km?

Själv brukar jag vila helt i två dagar, dag tre tar jag ett lugnare distanspass. Då brukar kroppen kännas pigg och fräsch igen.

Link to comment
Share on other sites

efter 2 dagar brukar jag också vara ute och åka lugnt och ibland har jag fått som en liten form torp efter
ski Marathon. Förhoppningen är att hamn ett led bättre och få bättre resa hela vägen. Om jag fata rätt så är vi seedade till led 0 i halvvasan, eftersom vi ska åka vasaloppet på söndagen. Men hur blir det med seedning från halvasan blir det automatisk direktseedning och hur blir chipet uppdaterat med det för att komma in i rätt led fålla? Lite pratiska frågor som sagt.

Link to comment
Share on other sites

Om man åker HV och är anmäld till VL så lär man väl hämta starkuvertet samtidigt för VL och då kanske man inte hade tänkt komma tillbaka till Mora eller Berga by förrän på söndagsmorgonen (då det är för sent att fixa ev omseedning). Därför blir det snärjigt att fixa omseedning i detta smala tidsfönster efter att HV:s seedningstabell är klar, om det inte sker automatiskt.

 

Så det logiska vore att de fixar det i datan direkt men allt är inte logiskt när det gäller VL.

 

Ingen av mina framseedingar (då jag anmält mig med Vasa-ID) hade reggats är jag kollade startlistan nyligen.

 

Vet någon om Stadium kör sin drickastation i Gopshus också på HV eller är det bara på fullängdarna ?

Link to comment
Share on other sites

Om man åker HV och är anmäld till VL så lär man väl hämta starkuvertet samtidigt för VL och då kanske man inte hade tänkt komma tillbaka till Mora eller Berga by förrän på söndagsmorgonen (då det är för sent att fixa ev omseedning). Därför blir det snärjigt att fixa omseedning i detta smala tidsfönster efter att HV:s seedningstabell är klar, om det inte sker automatiskt.Så det logiska vore att de fixar det i datan direkt men allt är inte logiskt när det gäller VL.Ingen av mina framseedingar (då jag anmält mig med Vasa-ID) hade reggats är jag kollade startlistan nyligen.Vet någon om Stadium kör sin drickastation i Gopshus också på HV eller är det bara på fullängdarna ?

Stadium står vid Gopshus samtliga lopp

Link to comment
Share on other sites

Tydligen är inte spåret vidare bra från starten upp till vaslan. Genomslag och svart skit.

Vasaloppet prioriterar nog inte den sträckningen tyvärr.

Får hoppas de "jobbar med" den sträckan idag och imorgon. Vore ju konstigt om VL skiter i den sträckan. Vi betalar ju ändå dyra pengar att få åka HV. Men i nuläget är det alltså fulskidorna som gäller?

Link to comment
Share on other sites

Hur gick det för alla som åkte?

Vad tycker vi om föret? Själv tycker jag spåren var kanonbra och hårt och fint stavfäste med små Swix trugor.

Men glidet var trögt. Kanske la jag för mycket fäste, hmm. Eller så var det motvinden. Upplevde ni andra också dåligt glid?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...