Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Ny sträckning Konstvägenloppet 2016


Skigo10

Recommended Posts

Ingen aning varför de har ändrat, tidigare har det varit någon artikel om att Balsjö-gården eventuellt skulle bli ett boende. Därför kanske det inte fungerar som målplats längre? Vet dock inte om det stämmer. Det var bättre för oss från kusten (och närmare) att lämna bilen i Balsjö och åka bussen upp, då hade man bilen i målgången. 

Banprofilen som jag kunde hitta var från tidigare år och sträckning. 

Känns som det blev tuffare helt klart! :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Nu när de ändrat till ett varvlopp skulle då jag vilja se en banprofil, men det blir nog svårt att få.

Är det någon som åkte när det var ett varvlopp förra gången? (2014?)

Jag åkte då, ett helt ok varvlopp på ca 21 km per varv. Mkt stakning, en hel del svagt sluttande uppför. Det var lite speciella förhållanden den dagen, runt nollan med blåst, så då blev det ett tungt lopp. Alltid trevliga arrangemang när dessa klubbar anordnar, tänker nog köra i år igen!

Link to comment
Share on other sites

Vi är några från Storuman som kommer åka. Funderar på hur mycket fäste som behövs☺

Beror på hur starka ni är i stakningen! :) Ligger man på gränsen till att enbart staka sig igenom tävlingarna beroende på banprofil så tror jag nog att detta är ett staklopp. 2014 var det många som testade att gå utan fäste pga nollföret. Jag som 6h-åkare i Vasaloppet gick med fäste (men stakade säkert 80% av detta lopp).

Link to comment
Share on other sites

Cykla med Karin-Karin har en rapport från förra året, med banprofilen från GPS-klockan. 

http://cyklamedkarin.blogspot.se/2015/02/race-report-konstvagenloppet-2015.html

 

I år så blir det 100hm uppåt, jämfört med normala 100 tappade höjdmeter. 

2015 vill jag minnas att det var segt och kärvt. Jag hade fäste eftersom jag är för svag för att staka effektivt när det är trögt. Får se hur det blir i år. 

Link to comment
Share on other sites

Cykla med Karin-Karin har en rapport från förra året, med banprofilen från GPS-klockan. 

http://cyklamedkarin.blogspot.se/2015/02/race-report-konstvagenloppet-2015.html

 

I år så blir det 100hm uppåt, jämfört med normala 100 tappade höjdmeter. 

2015 vill jag minnas att det var segt och kärvt. Jag hade fäste eftersom jag är för svag för att staka effektivt när det är trögt. Får se hur det blir i år. 

Det är ett varvlopp i Fredrika nu, den sträckningen kördes 2014 i nollgradigt väder. Ifjol var det ordinarie sträckning.

Link to comment
Share on other sites

Skrev tidigare: Beror på hur starka ni är i stakningen!  :) Ligger man på gränsen till att enbart staka sig igenom tävlingarna beroende på banprofil så tror jag nog att detta är ett staklopp. 2014 var det många som testade att gå utan fäste pga nollföret. Jag som 6h-åkare i Vasaloppet gick med fäste (men stakade säkert 80% av detta lopp).

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Var det någon som åkte konstvägen 2016? Hur gick det för er?

Själv blev jag förkyld lämpligt innan tävlingen.

Visst var det busväder den dagen?

 

Vad har ni för erfarenheter av trugstorlek på detta lopp? Brukar det behövas REX-trugor eller går det bra att staka med tex stora swixtrugor? småtrugor blir väl iaf för klent?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...