Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Hur fungerar det med starttiderna till Öppet Spår?


Recommended Posts

jag tror starten är mellan 7 och 8 eller nåt liknande, man startar när man kommer fram till startlinjen helt enkelt. finns inga bestämmda starttider. Det är en kö som ringlar sig över startgärdet och när man kommer fram till linjen registreras chipet och så är det bara att köra gärnet mot mora!
Link to comment
Share on other sites

Japp, så e´re !

Start valfritt mellan 07.00 - 08.00, och jag vill minnas att det endast var 4 spår i bredd i startområdet.

Det blir m.a.o. lite köbildning in på den spårade slingan.

Tiden går igång när man passerar startlinjen.

Antingen vill man iväg direkt, då är man på plats tidigt, eller så har man is i magen, tar det lugnt och sticker iväg när det är folktomt i backen.

Link to comment
Share on other sites

Är man en hyfsad åkare så måste man vara iväg rätt tidigt. Jag kom iväg halv 8 förra året och upplevde att det var värre trängsel än från Vasaloppet led 5. På Vasan var det förvisso rätt trångt men det gick ju ändå framåt. Nu vet jag ju inte om jag kan klassa mig som hyfsad med mina knappa 6 h (snabbföre) men iaf. Så är man bättre än så så måste man vara ute tidigt!
Link to comment
Share on other sites

Är man en hyfsad åkare så måste man vara iväg rätt tidigt. Jag kom iväg halv 8 förra året och upplevde att det var värre trängsel än från Vasaloppet led 5. På Vasan var det förvisso rätt trångt men det gick ju ändå framåt. Nu vet jag ju inte om jag kan klassa mig som hyfsad med mina knappa 6 h (snabbföre) men iaf. Så är man bättre än så så måste man vara ute tidigt!

Tjena!

 

Ska köra ö-spår på söndag när bör man vara där och börja köa om man vill kunna blåsa på lite från början.

Link to comment
Share on other sites

Är man en hyfsad åkare så måste man vara iväg rätt tidigt. Jag kom iväg halv 8 förra året och upplevde att det var värre trängsel än från Vasaloppet led 5. På Vasan var det förvisso rätt trångt men det gick ju ändå framåt. Nu vet jag ju inte om jag kan klassa mig som hyfsad med mina knappa 6 h (snabbföre) men iaf. Så är man bättre än så så måste man vara ute tidigt!

Tjena!

 

Ska köra ö-spår på söndag när bör man vara där och börja köa om man vill kunna blåsa på lite från början.

Det beror lite grand på hur kallt det är. Jag skulle tippa att det börjar fyllas på från halv 7 ungefär. Jag har aldrig varit ute så tidigt själv men från 20 minuter i så kan det börja fyllas på ordentligt så var ute i tid om du vill vara långt framme.

Link to comment
Share on other sites

Är man en hyfsad åkare så måste man vara iväg rätt tidigt. Jag kom iväg halv 8 förra året och upplevde att det var värre trängsel än från Vasaloppet led 5. På Vasan var det förvisso rätt trångt men det gick ju ändå framåt. Nu vet jag ju inte om jag kan klassa mig som hyfsad med mina knappa 6 h (snabbföre) men iaf. Så är man bättre än så så måste man vara ute tidigt!

Tjena!

 

Ska köra ö-spår på söndag när bör man vara där och börja köa om man vill kunna blåsa på lite från början.

Förra gången jag körde ÖS (2005) var vi där strax efter sex och stod ungefär 10 led (i fyra eller fem spår) från startlinjen.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...