Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Vem vinner Vasaloppet 2016?


larsbern

Recommended Posts

  • Replies 50
  • Created
  • Last Reply

Ja en klar outsider att satsa pengar på ;) Men varför hänvisar du till en norsk sida??? ;)

http://www.langd.se/?id=5850864&cat=86106

 

Dock hoppas jag fortfarande på Johan Olsson!

Om du kollar tisdagens avsnitt av Vasa-TV på tuben så intervjuas Johans och Britta JN:s mentale tränare.

 

Tror dock att Johan får det tufft att vinna från led 10. Jag har i alla fall inte sett till han på något seedningslopp... =)

Link to comment
Share on other sites

Jag lägger min gissning på Daniel Richardsson. Dels för att jag hoppas på en svensk men han är bra på att staka och har gått in för långlopp i vinter och har placerat sig bra på VL tidigare utan specialträning på stakning/långlopp.

Link to comment
Share on other sites

Är det sant? Hur gick det till? Det jag har sett av Stephan räcker ju inte ens till led 10!

Jodå, bara att söka på vasaloppets startlista.

Tycker personligen det är smart att låta led 6 vara "kändisledet". Leden bakom måste tycka det är mer roande än irriterande att köra om en långsam kändis.

Link to comment
Share on other sites

Hoppet står till Daniel Richardsson som levererat jämn och hög men inte toppnivå. Jag tror han blixtrar till och säger att han vinner. Brink åker alltid bra på VL trots medioker säsong, ny Fjärdeplats. Gjerdalen tvåa. Eliassen ur form men blir top 20.

Hoppet står till Daniel Richardsson som levererat jämn och hög men inte toppnivå. Jag tror han blixtrar till och säger att han vinner. Brink åker alltid bra på VL trots medioker säsong, ny Fjärdeplats. Gjerdalen tvåa. Eliassen ur form men blir top 20.

hade han fäste när han vann 7-mila?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...