Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Öppet spår 2016, måndag


Bergsmannen76

Recommended Posts

  • Replies 62
  • Created
  • Last Reply

Någon mer som tänker sig åka ÖS på mån?

YR:s väderprognos ser ju lovande ut för nästa vecka så det borde kunna bli fina förhållanden.

Jag åker också ÖSM, om jag får hålla mig frisk denna sista vecka. Det ser ut som att det kan bli riktigt fina förhållanden, men det är trots allt väldigt osäkert så pass "långt" fram i tiden...
Link to comment
Share on other sites

Anmäld och nojjig, tittar snett på alla som hostar minsta lilla i min närhet.

Förutom att vara nojjig för väder och hälsan sitter man och börjar tänka på pulver och allt det där :/

Hur många mil har ni lyckats skrapa ihop i blasket ?  

Link to comment
Share on other sites

Anmäld och nojjig, tittar snett på alla som hostar minsta lilla i min närhet.

Förutom att vara nojjig för väder och hälsan sitter man och börjar tänka på pulver och allt det där :/

Hur många mil har ni lyckats skrapa ihop i blasket ?  

Har lyckats fått ihop 70 mil på längdskidorna än så länge, kommer väl närma mig 80 innan det är dags att stå på startlinjen. 

Valla och sånt börjar jag att fundera över när väderprognosen blir mer stabil! ;)

Link to comment
Share on other sites

Jag har nästan 20 mil i mig bara tyvärr. Har varit sjuk i två veckor men har äntligen blivit frisk. Ska åka Bessemerloppet på söndag som uppvärmning och ber till gudarna att jag inte ska bli sjuk igen inför ÖSM.

Har trots allt varit en väldigt gynnsam vinter för mig, har varken varit sjuk, eller blivit hämmad av snöbrist.

Tacka fan för att konstsnön finns, annars hade jag bara haft en längd säsong på 30 dagar, mellan 29 december och slutet av januari.

Finns de som är betydligt sämre förberedda än oss som ska stå på startlinjen den 29:e, så detta kommer nog bli en ganska "behaglig" resa trots allt. Hoppas vädergudarna är med oss, och att man lyckas med vallningen! :) 

Link to comment
Share on other sites

Yes, sladdar in över startlinjen vid 8-slaget och räknar med att få årets dos av spårbyten! :)

Kör på blanka skidor och skidorna är fortfarande inte rengjorda sedan förra årets ÖSM.

Har på snö tre mil stakning och några till med skate.

Blir nog en trevlig dag i spåret. :)

 

Det jag minns från ifjol var att det gick segt när man gick ut och skulle köra om. Hoppas på bättre glid i fler spår.

Link to comment
Share on other sites

Yes, sladdar in över startlinjen vid 8-slaget och räknar med att få årets dos av spårbyten! :)

Kör på blanka skidor och skidorna är fortfarande inte rengjorda sedan förra årets ÖSM.

Har på snö tre mil stakning och några till med skate.

Blir nog en trevlig dag i spåret. :)

 

Det jag minns från ifjol var att det gick segt när man gick ut och skulle köra om. Hoppas på bättre glid i fler spår.

Så det blir en sen start även i år!

Var själv inne på den tanken förra året men det kom en influensa i vägen. Åker du till starten direkt ifrån Värmland?

Link to comment
Share on other sites

Så det blir en sen start även i år!

Var själv inne på den tanken förra året men det kom en influensa i vägen. Åker du till starten direkt ifrån Värmland?

Ja gott att slippa lägga ut skidorna klockan 5. Men samtidigt är det lite obehagligt att ha startbacken helt fri.

Mor och far följer efter vägen och så har vi hyrt en stuga i Evertsberg över natten.

Link to comment
Share on other sites

Jaha, ska detta bli året det sker? Blå extra före och medvind, där jag glider in på en oförtjänt bra tid?

 

-14 på start i sälen og -4 i mora sade yr sist jag kollade. Kan bli ett nytt ljuvligt detta trådvänner!

Kan verkligen bli ett bra år, minusgrader hela dagen och lite medvind, toppat med solsken.

Lättvallat före, och inga vattenskidor i år, det är väl sånt man vill ha? ;)

Link to comment
Share on other sites

Törs inte tro på det än, men stämmer prognoserna så kan det här bli ett riktigt kul år! 

Jag gissar att jag har fått ihop ungefär 90 mil varav 60 är på hjul. Nu ska jag bara hålla mig frisk också..

Precis, gäller bara att hålla sig frisk nu sista veckan, och att prognoserna stämmer. Då kan nog detta bli en "behaglig" resa...

Har trots allt fått ihop drygt 100 mill rullskidor, under barmarkssäsongen 2015, och knappt 80 mil längdskidor 2015/16. 

Link to comment
Share on other sites

Detta blir året som man kommer snacka om i lång tid framöver, ungefär som 1998!

 

 

Imponerande mängder mil på många som sagt, intressant och veta under hur lång tid ni har skrapat ihop detta? Hur ser era veckoupplägg ut?

Hur lägger ni upp träningen sista veckan eller är det bara vila som gäller?

Link to comment
Share on other sites

Nu ser det ut att bli ungefär -10 i starten. -2 i Evertsberg och någon enstaka minus i Mora. Sol, ingen vind. 

Missar jag mitt mål på sub 6 i år så är det inte vädret jag ska skylla på iallafall. 

 

Jag fick ihop de flesta av mina snömil i januari. Februari har varit en besvikelse vad gäller skidande. Känns bra ändå tycker jag, har nog aldrig varit bättre förberedd än i år. 

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...