Hoppa till innehåll

Senaste nyheterna inom skidvärlden - i samarbete med längd.se

Stina Nilsson str ver Gllivare!

Frida Karlsson r redo fr sin frsta seniorssong

Rekordmnga proffsteam i Ski Classics

Ebba Anderssons knskada stter stopp fr tvlande till rsskiftet

längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart
Outdoor, skidor och sport hos Outdoorexperten
Atomic längdskidor
Rossignol längdskidor
Foto

Egen carboloader?

• Vänligen logga in för att kunna svara
5 svar till detta ämne

i92_lus

i92_lus

Medlem

• Members
  • Pip
  • 70 inlägg
Höll på att ladda med Vitargos Carboloader, men de tog tyvärr slut igår kväll. Enligt innehållsförteckningen är det i princip 95% stärkelse, dvs i princip potatismjöl. Frågan är om man kan tillverka egen carboloader utifrån potatismjöl?

Jag testar just nu att lösa och värma 1 msk potatismjöl i 4 dl vatten, och skall blanda detta med en klassisk garner, dvs pulver med kolhydrat och protein. Finns det någon därute som har kunskap i detta ämne? Kan detta bli en bra uppladdning inför Vasan?

kebabsvarvare

kebabsvarvare

Medlem

• Moderators
  • 384 inlägg

Höll på att ladda med Vitargos Carboloader, men de tog tyvärr slut igår kväll. Enligt innehållsförteckningen är det i princip 95% stärkelse, dvs i princip potatismjöl. Frågan är om man kan tillverka egen carboloader utifrån potatismjöl?

Jag testar just nu att lösa och värma 1 msk potatismjöl i 4 dl vatten, och skall blanda detta med en klassisk garner, dvs pulver med kolhydrat och protein. Finns det någon därute som har kunskap i detta ämne? Kan detta bli en bra uppladdning inför Vasan?

Känns väl lite dumt att börja mixtra med uppladdningen så här pass nära.

Det går säkert att tillverka eget, dock inget jag skulle göra dagen innan Vasan...

artur

artur

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 136 inlägg

1 msk potatismjöl i 4 dl vatten ger väl en tunn redning typ?

Eliassen kör tydligen 1 liter glass:)

MSO

MSO

Medlem

• Members
  • Pip
  • 394 inlägg
Rimligare är väl att ladda med maltodextrin +lite apelsinsaft i så fall?
------------------
- Hel och ren? -

MC Hammer

MC Hammer

Veteran

• Members
  • PipPipPip
  • 1 456 inlägg
King Edward är kingarnas kingkong. Så gör dej en kastrull potatismos med en rejäl klick smör.

i92_lus

i92_lus

Medlem

• Members
  • Pip
  • 70 inlägg
Tack för alla tips.

Potatismjölsblandningen blev rätt tjock. Drycken blev som slemmig chokladpudding. Kan inte rekommenderas till någon.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar