Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Någon tog mina skidor och stavar efter vasaloppet


Fluid

Recommended Posts

Hej,

 

Någon tog mitt inlämningskvitto när jag duschade och hämtade ut mina skidor och stavar. Har varit i kontakt med vasaloppet direkt efter loppet och fick gå in i fållan och leta själv men skidorna var inte kvar tyvärr. Vore kul att få tillbaka dom. Svarta Fischer RCS och svarta Swix CT1 stavar. Skidorna är märkta med säkert 4 vasalopps etiketter. Så om någon hör något (kanske blir kvar på någon buss) så vore jag tacksam om ni kontaktar vasaloppet.

Link to comment
Share on other sites

Under alla år inom skidbranschen så har jag nog aldrig varit med om att bli blåst av en längdskidåkare så chansen finns att det blivit något missförstånd. Visst har man stött på en och annan surgubbe men inte mer än så. Försök igen när det lugnat ned sig och hoppas på det bästa.

Link to comment
Share on other sites

Trist! Låter otroligt att någon skulle göra så. Har alltid känt mig trygg med att lämna väska med allt medan jag duschar.

 

Men låter ju också otroligt att någon skulle få med sig fel kvitto och dessutom av misstag hämta ut fel skidor...

Link to comment
Share on other sites

Vasaloppet ringde idag och sa att dom hade "hittat" mina grejer. Visst är jag glad över detta även om jag får betala frakten på drygt 400:-. Jag kan dock fortfarande inte förstå hur någon kunde ta fel lapp. Jag är ganska säker (så säker man kan vara efter 9 mils skidåkning) att jag la lappen mitt inne i högen av mina svettiga kläder. Dessutom tycker jag att man borde känna igen sina grejer man har tittat på dom senaste timmarna. Känns konstigt. Får nog gå längre in i hallen nästa gång jag byter om.

Link to comment
Share on other sites

Bra att grejerna kom tillbaka även med lite bitter eftersmak. Längdskidor måste ju vara bland det svåraste att stjäla för egen vinning med tanke på spann, längd osv.

 

Men man kanske ska ha koll de med ett gott öga för spann, står de där klämmer och känner vet man att det är nåt lurt! :D

Link to comment
Share on other sites

Tyckte det kändes sådär att lämna värdesaker i röran i omklädningshallen även om de flesta såg ut som snälla trötta skidåkare. Bytte bara till torra kläder och åkte till en väntande varm dusch en timme från Mora.

Kanske fanns det någon som inte var nöjd med sina skidor :(.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Förslagsvis tar man värdesaker med i en plastpåse till duschen. Har jag gjort i flera år. De svettiga kläderna verkar ha lägre värde på andrahandsmarknaden än bilnycklar, plånbok, telefon och icke minst inlämningskvitto.

 

Edit. Plastpåse har man redan eftersom ombytekläderna måste ligga i en plastpåse i väskan, om det är blött vid utlämningen (har jag lärt mig av erfarenhet)

Link to comment
Share on other sites

Förslagsvis tar man värdesaker med i en plastpåse till duschen. Har jag gjort i flera år. De svettiga kläderna verkar ha lägre värde på andrahandsmarknaden än bilnycklar, plånbok, telefon och icke minst inlämningskvitto.

 

Edit. Plastpåse har man redan eftersom ombytekläderna måste ligga i en plastpåse i väskan, om det är blött vid utlämningen (har jag lärt mig av erfarenhet)

Av de grejor du nämner är väl plånbok och mobil mest stöldbegärligt, vad gäller bilnycklar hur skall tjuven veta vilken bil som är din och slutligen inlämningskvittot för skidorna går ju att vika ihop och stoppa på ett ställe som gör att en ev tjuv får leta ordentligt i grejorna för att hitta det.

Annars får man göra en egen uppfinning och ta med grejorna in i duschen i ett snöre runt halsen.

Under mina 50 år som aktiv har jag aldrig blivit av med något i ett omklädningsrum, endast två träningsoveraller utomhus i samband med träning.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...