Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Rullskidtävlingar i södra Sverige?


wernefurjohan

Recommended Posts

jag tycker faktiskt inte det upplägget lockar. Förstår inte riktigt utmaningen i det hela.

Om du vill ha utmaning ställer du upp i den riktiga SM tävlingen såklart, men för dom som inte känner man har där att göra så kan man ju njuta av att åka på en rolig stadsbana ändå

Link to comment
Share on other sites

Skigorullen 10 september, troligtvis gummihjul (2or) och i Kungsängen.

 

RullskidsSM på Gotland runt den 17 september, skatelopp på lördagen och 55km eller nått på söndagen i klassik stil, tar för givet att det PU som gäller.

 

Gålörullen 2 oktober, 2or, se rullskidklubbens hemsida för mer info.

Link to comment
Share on other sites

Skigorullen 10 september, troligtvis gummihjul (2or) och i Kungsängen.

 

RullskidsSM på Gotland runt den 17 september, skatelopp på lördagen och 55km eller nått på söndagen i klassik stil, tar för givet att det PU som gäller.

 

Gålörullen 2 oktober, 2or, se rullskidklubbens hemsida för mer info.

Ja det är "riktiga" hjul på SM på Gotland. Ser jag fram emot.

Link to comment
Share on other sites

SM banan är ju skitkul, lite trixig och kräver sin åkare. Sen att dagens lopp blev i regn och det blev mycket materialval var ju tristare. Lördagen lopp kommer nog gå i torrt och då kommer det gå mycket fortare.

Men som sagt banan idag var riktigt skoj att köra när det var torrt. Och fältet blev rejält utdraget också.mvillket kanske inte syndes på TV, men väl i verkligheten.

Fler lopp lördag kl 11:25 ( damer) 11:55 (herrar) på SVT

Link to comment
Share on other sites

Kul! Det där hoppas jag kunna köra. Kanske tom båda dagarna. Hoppas på många motionärer med så att det inte blir en tävling, som så ofta, för en liten klick elitåkare. Det är ju mycket roligare med stora startfält och spridning på åk kapaciteten. Alltöver 100 deltagare är kanon

Link to comment
Share on other sites

Kul! Det där hoppas jag kunna köra. Kanske tom båda dagarna. Hoppas på många motionärer med så att det inte blir en tävling, som så ofta, för en liten klick elitåkare. Det är ju mycket roligare med stora startfält och spridning på åk kapaciteten. Alltöver 100 deltagare är kanon

Eliten åker nog på Gotland den helgen. Men förhoppningsvis ställer kanske Dan Moberg och andra lokala starka åkare upp. Vi hoppas kunna locka många motionärer iaf! Återstår bara att Länsstyrelsen ska ge lov till att tävla... Gick ju inte så bra för Tre bergs MTB-race =(

Link to comment
Share on other sites

Eliten åker nog på Gotland den helgen. Men förhoppningsvis ställer kanske Dan Moberg och andra lokala starka åkare upp. Vi hoppas kunna locka många motionärer iaf! Återstår bara att Länsstyrelsen ska ge lov till att tävla... Gick ju inte så bra för Tre bergs MTB-race =(

Tre berg la ju ner både mtb och rullskidorna. Trist för oss som ville köra och tveksamt agerande av arrangören att inte ha tillstånden klara innan man går ut och tar in anmälningar.

 

Jag hoppas ni får till det! Men varför inte skate uppför backen istället? :)

Link to comment
Share on other sites

Tre berg la ju ner både mtb och rullskidorna. Trist för oss som ville köra och tveksamt agerande av arrangören att inte ha tillstånden klara innan man går ut och tar in anmälningar.

 

Jag hoppas ni får till det! Men varför inte skate uppför backen istället? :)

Nu har jag inte varit med från starten, men jag gissar på att antalet som har klassiska skidor är fler än dom med skate och man vill ha så många deltagare som möjligt. Klassisk stil kräver heller inte lika stort utrymme på gatorna i Skövde på lördagen.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

ICArullen i Säffle nu på lördag den 6 augusti. 35 km klassisk åkning på tvåor, gummi eller elpex rosa.

Sista ordinarie anmälan idag.

 

http://idrottonline.se/SaffleSK-Skidor/Nyheter/Egnanyheter/sistadagenforordinarieanmalan

 

MVH/Säffle SK.

Hur är asfalten? Om det är alltför grovt så pallar inte mina fötter de rosa utan då blir det gummi istället.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...