Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

SkiErg - iPad fäste


Gomalb

Recommended Posts

Hej, har en fristående SkiErg (den nya modellen med PM5) och jag skulle vilja montera ett fäste för min iPad för att kunna se på film (det är ju så himla långtråkigt att stirra in i en vägg :) ). Problemet är att bästa stället är precis där PM5 displayen sitter och jag funderade på att försöka flytta den neråt. Någon som har försökt sig på det? Annan lösning? Tips på iPad fäste?

Link to comment
Share on other sites

Jag tog ena unges ipad-fäste från bilen och spände fast runt själva stolpen på skiergen med ett spännhand. Sitter i ögonhöjd då iof, men funkar fint för mig. Enda problemet hittils är att jag slog råkade slå sönder ipaden under ett intervallpass i maxfart, ska ta med mig detta när jag reviderar riskanalysen för upphängningen...

Link to comment
Share on other sites

Tack för tipsen, min plan B är att använda Concepts mobilhållare och ta bort överdelen, luta iPaden mot armarna på SkiErgen och sätta en liten klämma upptill (180 kr med frakt för en liten plastbit). Att ha den bakom "armarna" och titta igenom fungerar inte för mig, tycker det är för smalt och repen irriterar blicken när man drar, kommer för långt bort. Optimalt för mig är att ha samma vinkel som under vasaloppet dvs stirra snett ner på skidorna på åkaren framför vilket blir rakt på PM5. Fortfarande sugen på att flytta den neråt men krävs lite borrande vilket hustrun motsätter sig (med viss rätta med tanke på hur mina andra projekt brukar sluta..). 

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...