Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Klarälvsloppet


Blohm87

Recommended Posts

  • Replies 140
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

De var snabba å svara på mejl iaf. Här kommer svaret om frågan om hjul:

 

"All info om regler kommer snart upp på webb. Vi kör på skidförbundets regler för rullskidtävlingar för dom som har ambitionen att köra tävlingsklass eller seeda sig till Vasaloppet".

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Det är väl inte så mycket att hänga upp sig på en bild utan ni som inte bor alltför långt från banan kan väl göra som tidigare år köra ett eget lopp i fristil för att testa hur det fungerar i verkligheten. Sen kan ju ett deltagande i det klassiska loppet ge nyttig vägledning till hur det skulle fungera med fristil i loppet. Jag tror att man måste ha lite erfarenhet att hänvisa till innan man försöker förmå arrangören att lägga in fristilsklass.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 5 months later...

Överraskad över det utmärkta arrangemanget. Utmärkt transport till start. Fina förhållanden vid starten (möjlighet att vara inomhus i en stor lada) med bla fik. Bra start som förlades till en bilväg som varade ca 4-5 km. Utärkt bana som var mkt (!) platt. Lite löv, men det var torrt och fint - så gjorde inte så mkt.  Mestadels fin asfalt, enbart på enstaka platser lite skrovligt. Bra målgång där väskorna lågt snyggt organiserade. Förvånansvärt mkt folk vid banan som hejade. Otroligt mkt funktionärer. Det enda minuset var platsmuggarna som vätskan levererades med i kontrollerna. Små vita tandläkarmuggar som mkt lätt gick sönder - ffa när man kom i 20 km/h. 

 

Det här loppet kommer att bli det största rullskideloppet i Sverige i ca 3 års sikt skulle jag tro. 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 9 months later...

Ska också köra och körde även Alliansloppet förra året. jag har också rosa PU med keramiska lager. Är nyfiken om någon körde både Alliansloppet och Klarälvsloppet förra året. Vad blev skillnaden i hastighet under loppen? Jag hade 21,5 km/h på Alliansloppet och siktar på 20 km/h på Klarälvsloppet. 

 

Tittar man på vinnartiderna (28,35 km/h Alliansloppet & 27,23 km/h Klarälvsloppet) så kanske det borde gå.

Link to comment
Share on other sites

Ska också köra och körde även Alliansloppet förra året. jag har också rosa PU med keramiska lager. Är nyfiken om någon körde både Alliansloppet och Klarälvsloppet förra året. Vad blev skillnaden i hastighet under loppen? Jag hade 21,5 km/h på Alliansloppet och siktar på 20 km/h på Klarälvsloppet. 

 

Tittar man på vinnartiderna (28,35 km/h Alliansloppet & 27,23 km/h Klarälvsloppet) så kanske det borde gå.

Imponerande snittider, :)  ung vad jag har på min 70-talsracer åtminstone om det är kuperat

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...