Jump to content
längdskidor, rullskidor, skidvalla & skidkläder från skistart

Landslagen 16/17


MikaelBerglund

Recommended Posts

Nu är landslagen presenterade! http://www.skidor.com/Grenar/Langdakning/Foljoss/Nyheter/Aktuelltlangdakning/2016/Langdlandslagetstraningsgrupper20162017/

 

Noterbart från mitt håll, Anna Haag får fortsatt förtroende, trots helt uteblivna resultat. Anders Svanebo helt utanför - lägger han av? Simon Andersson ned till utvecklingslandslaget - bra för honom tror jag. Bra med Jens Burman, Oskar Svensson och Viktor Thorn i A-laget! Jonna Sundling in i A-laget - helt rätt!

 

Ebba Andersson bara i juniorlaget? Hon slog ju många i A-laget under SM och har högst potential som jag ser det på distans. Johaug tog ju medalj på VM som 18-åring. 

Link to comment
Share on other sites

Att Anna Haag är med tycker jag inte är konstigt, hon gjorde väl några hyffsade resultat i början av säsongen innan sjukdomar har jag för mig. När nu dessutom Rydkvist och Kalla inte längre är tillgänliga har jag svårt att se att hon inte tillhör de nio bästa.

 

Undrar om inte Ebba blivit tillfrågad om hon vill vara med i landslaget eller inte och själv valt att tacka nej.

Link to comment
Share on other sites

Tycker det är märkligt att K-J Westberg inte får en plats i A-laget, Sveriges bästa fristilssprinter borde rimligtvis få plats i A-laget.

 

Sen kan man ju ha olika åsikter om vilka som fått chansen i utvecklingslagen. Men där är det många som är på samma nivå och slåss om platserna. Personligen kan jag tycka att en sån som Viktor Brännmark borde fått en utvecklingsplats, men vetetusan vem han skulle peta isåfall...

Link to comment
Share on other sites

Det ska bli jätteroligt att se Viktor Thorn i landslaget. Jag hoppas bara att han inte blir överinspirerad och tränar sönder sig i sommar.
Ebba Andersson hör helt klart hemma i landslaget om man ser till resultat. Hon borde vara med, helt enkelt.
Det börjar bli väldigt länge sedan Anna Haag presterade på internationell toppnivå, men jag tycker ändå att hon hör hemma i landslaget. Man får inte heller glömma att hon är väldigt utåtriktad och dessutom ett känt ansikte, något som kan vara extra viktigt för landslaget nu när Kalla ställer sig utanför.

Link to comment
Share on other sites

Jag tycker det är märkligt att Emma Wikén är med i laget, hon har ju sjunkit som en sten sista åren och ser ingen chans till att hon skall kunna höja sig upp till landslagsnivå, dessutom är hennes skejtteknik för mesig, inget go i tagen.

 

Håller med att K-J Westberg borde varit i A-laget nu när både Theodor och Emil "dackat av" och har svårt att ta sig igenom

en hel sprinttävling.

 

Ebba Andersson ett snäpp högre - ledarna måste våga lite i uttagningen - som man gjort med Viktor Thorn, som dock måste ta ett kliv till för att kunna konkurrera i högre sammanhang än SM.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...